וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על מה התלוננו הצופים במלחמה? "העיתונאים מזדהים עם הצד הפלסטיני"

26.11.2012 / 17:14

מרבית תלונות הצופים במהלך "עמוד ענן" עסקו בראיונות שנערכו עם ערבים, כך עולה מדו"ח סיכום פעילות לשכת נציב תלונות הציבור ברשות השנייה במהלך ימי הלחימה

חלק ניכר מהתלונות של צופים במהדורות החדשות של הערוצים 2 ו-10 בימי המבצע הצבאי "עמוד ענן" ברצועת עזה עסק בראיונות שנערכו עם ערבים, כך עולה מדו"ח סיכום פעילות לשכת נציב תלונות הציבור ברשת השנייה במהלך ימי הלחימה אשר נשלח למנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 אבי וייס ומ"מ מנכ"ל חדשות 10 אבי אלקלעי. כזכור, אחד הראיונות השנויים ביותר במחלוקת היה ראיון שערכו בחדשות 2 עם חבר הכנסת אחמד טיבי, במהלכו הוא תקף בחריפות את הפרשן הצבאי של החברה רוני דניאל. "מרואיינים שנחשבים לגיטימיים בימים כתיקונם, הופכים ללא לגיטימיים בעיני הצופים בתקופת מלחמה", כתב הנציב דוד רגב בהתייחסו לתלונות. במענה לפונים הסבירה הנציבות כי גם בימים של לחימה חשובה השמעת דעות אחרות כדי לקבל תמונה מלאה יותר על הנעשה.

בסך הכל התקבלו בנציבות כ-170 תלונות, 20 מהן בעל-פה. הנציבות פעלה במהלך התקופה במתכונת חירום וטיפלה במהירות בפניות שעסקו בבעיות דחופות שצצו תוך כדי השידורים ואשר ניתן לתקנן. "מנגד הפעיל צוות הנציבות שיקול דעת רחב, זאת בכדי להשיב במהירות לפונים ולא להפריע לגורמים המשדרים שהיו טרודים בעבודה רבה", מסר רגב, וביקש להודות לסמנכ"לי התוכן ורכזי הכתבים של המהדורות עמם עמדו בקשר.

"יותר מדי חדשות" בתקופת המבצע הצבאי

מספר ניכר של תלונות, כחמישים, עסק בשידורי אזעקות מוקלטות במהלך השידורים: רבים מהמתלוננים טענו כי הדבר גורם להם לחרדה. בעקבות הפניות הרבות צמצמו מהדורות החדשות את היקף שידור האזעקות המוקלטות וסימנו בשידור כי מדובר בהקלטה. כעשרים תלונות היו נגד מראיינים שהביעו לטענת הצופים הזדהות עם הצד הפלסטיני, כמו למשל אמירתו של ערד ניר על כך ש"ישראל היא סרבנית שלום". צפייה בשידורים לא מצאה הנציבות מקרים חריגים של הבעת דעות שלא אוזנו.

14 תלונות עסקו במסירת מידע מפורט ומדויק על מיקומי נפילות טילים ועל פעילותה של מערכת "כיפת ברזל", ולפונים הוסבר כי השידורים מתבצעים תחת כללי הצנזורה הצבאית. שאר התלונות היו של תושבי הדרום שטענו לאפליה בדיווח על הנעשה בדרום לעומת הדיווחים על ירי טילים למרכז הארץ, ותלונות על הנגשת שידורים.

וגם תלונות עקרוניות היו: כעשרים תלונות הוגשו לרשות השנייה בזמן המבצע הצבאי על כך שיש "יותר מדי חדשות" ופחות מדי בידור. הערות המתלוננים בנושאים אלה הועברו לתשומת לבם של הזכיינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully