וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ביצוע הרפורמה ברשות השידור ביום א': עיכובים ובלבול בקרב העובדים

27.11.2012 / 12:40

באגודת העיתונאים בי-ם עדיין לא מתירים לעובדיהם לאסוף את כרטיסי העובד ולהחתים שעוני נוכחות. הממונה על הרפורמה ברשות זליג רבינוביץ': "דרישות שמחוץ להסכמים לא יכובדו"

הרפורמה ברשות השידור מנסה לצאת לדרך: על רקע מרתון פגישות שערך הבוקר (שלישי) צוות הרפורמה לקראת מועד החלתה ביום ראשון הקרוב, טוענים במשרד האוצר כי ההסכמים עם העובדים טרם הוגשו להם לאישור. במקביל, באגודת העיתונאים בירושלים עדיין לא מתירים לעובדיהם לאסוף את כרטיסי העובד ולהחתים שעוני נוכחות וכך גם שאר ועדי העובדים - למעט ועד הטכנאים.

יום ראשון הקרוב הוא המועד המוצהר להוצאתה לפועל של הרפורמה ברשות השידור. בשבועות האחרונים הושלמה חתימת ההסכמים עם כל ועדי העובדים, וזאת לקראת כניסתם לתוקף של השינויים המתחייבים מההסכם, כגון הסכמי שכר החדשים ויישום סלי העבודה וכן השלמות תשלומים לעובדים. עוד אמור להיכנס לתוקף נוהג הדיווח על שעות עבודה באמצעות כרטיסי עובד ושעון נוכחות, נוהג הנחשב לשנוי במחלוקת בקרב העובדים, שיהיו נתונים מעתה לפיקוח הדוק יותר באשר לשעות העבודה הנוספות עליהם הם מצהירים. ניסיונות להפעיל שעון נוכחות נעשו עוד בתקופתו של המנכ"ל הקודם מוטי שקלאר, אולם הם לא צלחו בשל התנגדות ועדי העובדים.

"כיצד מחשבים את הנוסחה יודע רק בנאדם אחד, החשב הראשי של הרשות"

היום ובמהלך הימים הקרובים ייערכו סבבי פגישות על מנת להגיע להסכמות באשר לסעיפים האחרונים שנותרו פתוחים, סעיפים העוסקים בהשוואת תנאי העובדים לאלה של עובדי המגזר הציבורי ועדכון טבלאות השכר. אולם עובדים מלינים על כך שהסכמים החדשים, אלה שכן אושרו, מביאים לבלבול בנוגע לסלי השכר החדשים ואופן חישוב המשכורות. "בחודש הבא צפוי להשתנות אופן חישוב המשכורות של העובדים, אחרי שלכל עובד בנו סל חדש על פי נוסחה", אומר עובד הרשות. "אבל כיצד מחשבים את הנוסחה יודע רק בנאדם אחד, החשב הראשי של הרשות, ואין מי שיסביר לעובדים אין זה מחושב או יעשה להם סימולציה של השכר החדש. המון בלבול בימים האחרונים". עובדים אחרים הדגישו כי נושאים הקשורים לתוספות השכר הן אלה שבמרכז המחלוקת.

הממונה על הרפורמה ברשות השידור, זליג רבינוביץ', אמר הבוקר לוואלה! ברנז'ה כי הוא צופה שהפרטים האחרונים ייסגרו בימים הקרובים, אולם דרישות שאינן במסגרת ההסכמים הקיימים לא יכובדו. "אנחנו נמצאים בעיצומם של משאים ומתנים, ואכן הסגירה של הדברים מתעכבת", הודה. "אנחנו נכבד את כל הסכמי הרפורמה, אולם לא נפרוץ כהוא זה את המסגרת התקציבית", התייחס לעניין תוספות השכר.

השלב המשמעותי הראשון של הליך הרפורמה הוא פרישה מרצון משולב בפיטורים של 700 עובדים, שהם 40% ממספר עובדי רשות השידור אשר צפוי להתקטן לפחות מ-1,300 עובדים. בסך הכל עלות פרישת העובדים תעלה על חצי מיליארד שקלים. תגובת רשות השידור לידיעה טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully