וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכת עזור: סוגר את ה"קוסמופוליטן"; משקיע מיליונים במגזין החדש

29.11.2012 / 12:46

לוואלה ברנז’ה נודע כי אלי עזור סוגר את המהדורה העברית של מגזין האופנה שבבעלותו וכי היום נערכו בו שימועים שלפני פיטורים. בתוך כך, פרטים חדשים נחשפים אודות המגזין

אלי עזור סוגר את המהדורה העברית של מגזין האופנה קוסמופוליטן שבבעלותו - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. היום נערכו במערכת סבבי שימועים שלפני פיטורים לכלל עובדי המגזין.

מגזין "קוסמופוליטן" נרכש לפני כשלוש שנים על ידי "מרקעי תקשורת", קבוצת התקשורת של אלי עזור שמוציאה לאור בין היתר את העיתונים "הג'רוזלם פוסט" ו"ישראל פוסט", רשת "המקומון" ומגזין "פורבס". הקבוצה מפעילה את גם קבוצת צ'רלטון ותחנות הרדיו האזורי "רדיו ללא הפסקה" ורדיו אקו99, ומוציאה לאור את קבוצת המגזינים ברוסית "נובוסטי נדלי".

"קוסמופוליטן" הופץ בעבר על ידי קבוצת SBC ועם התפרקותה הופסקה הפצתו למספר חודשים, עד לעסקת הרכישה על ידי עזור שאוששה את מצבו. את המגזין עורכת יעל רגב, שהחליפה בתחילת השנה את רינת זיו. המגזין נחשב למוצלח מבחינה כלכלית, אולם זיכיון ההפצה שלו נחשב יקר יחסית למגזינים בינלאומיים דומים.

בקבוצת הג'רוזלם פוסט מסרו: "הזיכיון הסתיים אחרי שלוש שנים, וזאת על רקע שיקולים עסקיים".

המגזין החדש: יופץ בתשלום ויתחרה במעריב

סגירת המגזין מגיעה על רקע השקה מתוכנן של מגזין חדש מבית קבוצת הג'רוסלם פוסט שבבעלות עזור. בימים אלה מושלמת הקמת מערכת מגזין שבועי חדש שיצא תחת המותג "ישראל פוסט". רבים מאנשי מערכת העיתון החדש הם יוצאי מעריב, בניהם דורון כהן, לשעבר עורך "סופשבוע" של מעריב ובין הכותבים בו יהיו הפרשן הבכיר של מעריב לשעבר בן כספית, כתבת הרכילות ליאורה גולדנברג-שטרן. כותבים נוספים הפרשן הכלכלי יהודה שרוני ושל עורך מעריב לשעבר אמנון דנקנר, וגורם במערכת סיפר לוואלה! ברנז'ה כי גם שמו של רון מיברג, שהיה בעל טור במעריב עד לפני שלוש שנים, עלה בהקשר זה.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי העיתון צפוי להיות מושק באמצע החודש הקרוב, וכי היקפו יעמוד על כ-100 עמודים. עוד נודע כי העיתון יופץ בתשלום. גורם המעורה בפרטים אמר כי "מדובר יהיה בשבועון איכותי ובלתי תלוי שיתבסס על כתבות מגזיניות שמסכמות את השבוע החולף". המגזין יסקור פוליטיקה, כלכלה, ספורט, והוא יבוסס על בעלי טור קבועים. "המטרה היא למשוך אליו את הפרסום של ממוספי סוף השבוע של העיתונים הגדולים", אמר גורם במערכת והוסיף: "בעיקר את של מעריב".

אלי עזור היה בין אנשי העסקים שהתחרו עם מו"ל מעריב החדש שלמה בן צבי על רכישת העיתון. הוא הגיש לנאמני העיתון הצעת רכישה, אולם הצעתו לא התקבלה לבסוף. עזור היה בעבר בסכסוך משפטי עם מעריב סביב סוגיות של העברת תמלוגים לעיתון במסגרת הסכם, אותו נקבע כי הפר. הוא נאלץ אץ לפצות את מעריב בכמה מיליוני שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully