וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאודר: מקבל את מתווה לוקר להסדר ערוץ 10

2.12.2012 / 14:01

מקורבו של רה"מ נתניהו ומבעלי ערוץ 10, רון לאודר, במסיבת עיתונאים: "יש לי 25 תחנות טלוויזיה באירופה ובמדינות המסובכות בעולם. באף אחת מהן אין רגולציה כמו בישראל"

(עדכון: 14:31)

בעל המניות המרכזי בערוץ 10, רון לאודר, חתם הבוקר (ראשון) על התחייבות להסדר חובו של הערוץ. בכך קיבל על עצמו לאודר את כל ההתחיבויות הכספיות שהוצבו בפניו, במסגרת מתווה ועדת לוקר. במסיבת העיתונאים שכינס, התחייב לאודר להזרים כ-80 מיליון שקל לערוץ 10 ולהציב לו ערבויות, בתנאי שהממשלה תסדיר את ענייניו בחקיקה.

על מסיבת העיתונאים, אשר שודרה בשידור חי בוואלה! ברנז'ה, החליט לאודר אמש, והוא הגיע אליה הבוקר לאחר שקיים פגישה עם נשיא המדינה שמעון פרס.

"הגעתי לערוץ 10 לפני עשר שנים בהזמנת יוסי מימן ומעולם לא בדקתי את הרגולציה בישראל. יש לי 25 תחנות טלוויזיה באירופה, וחלקן נמצאות במדינות המסובכות ביותר בעולם, למעט כמה מהן – באף אחת אין רגולציה כמו בישראל, אמר לאודר בהתייחס למשבר אליו נקלע הערוץ.

"לפני שנה וחצי התחלנו במשא ומתן", אמר, והודה לנציגיו בדירקטוריון אבי בלשניקוב ומיכל גרייבסקי. "היו זמנים קשים מאוד לעובדי ערוץ 10 ונענע10 והעובדים עשו עבודה מדהימה, אולם כבר החלטתי שאם דבר לא ישתנה, אסגור את הערוץ בסוף החודש. התלבטתי רבות, ובסופו של דבר – בהתבסס על מה שאמרו לי נציגי בדירקטוריון, החלטתי לחתום על ההסדר שמציעה הממשלה".

לפני כן התייחס לאודר גם לנושא ההסברה הישראלית. "היום אני חובש שני כובעים: נשיא הקונגרס היהודי ואחד הבעלים, אולי היחיד, של ערוץ 10", אמר, וקשר בין הפעילות התקשורתית לבין הסברת ישראל ברחבי העולם. "הפלסטינים הוציאו תקציבי עתק בהסברה של הצד שלהם בעולם בתקשורת", אמר. "אני מאמין שאם ישראל לא תתחיל לקחת מידע הסברתי בצורה רצינית ותתחיל להשקיע בזה – העתיד יהיה קשה מאוד".

אבי בלשניקוב התייחס אף הוא לדברי לאודר, ואמר: "הגענו לרגע האמת, שאין חזרה ממנו וצריכה להתקבל החלטה. אין עוד זמן להתמהמהות ומשיכות זמן. תוקף הזיכיון של הערוץ מסתיים בדיוק בעוד חודש. ממשלת ישראל לא יצאה בתזכיר הצעת החוק והתחילה את תהליך החקיקה בכנסת. רון לאודר קיבל היום החלטה אמיצה – של איש עסקים, ששם יותר ממאה מיליון דולר מאז נכנס הערוץ. בהסכם המתגבש הוא אמור להשקיע מעל שמונים מיליון שקלים בשנה הקרובה וערבויות לחמש שנים הקרובות".

גורמים בערוץ 10 אמרו גם לאחר מסיבת העיתונאים של לאודר כי "הכדור במגרש של הממשלה".

בלשכת ראש הממשלה בחרו שלא להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully