וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענת קם דורשת מקשת: לבטל שידור הראיון עם אורי בלאו הערב ב"עובדה"

3.12.2012 / 17:48

במכתב שהעביר מטעמה של קם עו"ד אילן בומבך לזכיינית ערוץ 2 הוא דורש להקפיא את שידור התוכנית עד למתן פסק הדין בערעורה "משום שיש בה כדי להשפיע על ההליך המשפטי בעניינה"

ענת קם דורשת לעצור את שידור התכנית "עובדה" הערב, ובה ראיון עם אורי בלאו, זאת בנימוק שפסק הדין בעניין ערעורה שלה טרם ניתן וכן שידור הראיון מהווה עבירה על חוק בתי המשפט אם יש בו כדי להשפיע על ההליך המשפטי.

במכתב שהעביר פרקליטה של קם עו"ד אילן בומבך למשרד עו"ד המייצג את מערכת "עובדה" ליבליך-מוזר הוא דורש להקפיא את שידור הראיון עד למתן פסק הדין. "שידור הראיון הבלעדי הערב נעשה בראיה מראש של השפעת הראיון על תוצאותיו של הערעור התלוי ועומד כאפשרות קרובה לוודאי", כתב עו"ד בומבך. "לפיכך מדובר בהסתכנות מודעת של עורכי התכנית עובדה וקברניטיה (אילנה דיין ואייל גונן, ד.א.) כלפי מרשתי". את המכתב שלך בומבך גם למנכ"לית הרשות השנייה איילת מצגר ונציב תלונות הציבור דוד רגב.

במכתב מביע עו"ד בומבך דאגה שמא העובדות, כפי שהן מפורטת במכתבו, אינן מוצגות בראיון: הוא מציין כי בלאו הגיע להסכם ראשון עם המדינה לפני שקם נחקרה, שהוא הפר אותו, התחמק מהתייצבות לחקירה, לא העביר את כל המסמכים למדינה ולא התחרט על המעשים. עוד הוא מציין שבלאו ממשיך לכתוב בעיתון הארץ, ועשה כן גם בתקופה בה ריצה עבודות שירות.

בראיון שישודר הערב משחזר בלאו את היום בו פנו אליו מהשב"כ, אז הבטיחו לו כי לא יעשו בו שימוש על מנת להגיע אל קם, המקור למסמכים שהודלפו: "צהרי היום, תל אביב, אני מקבל שיחה ממספר חסום. אומרים לי: 'שלום אורי, מדבר שייק'ה מהשב"כ'. הבקשה שלהם הייתה אחת: 'אנחנו יודעים שאתה מחזיק מסמכים מסווגים – אנחנו רוצים שתחזיר אותם בחזרה. אין לנו עניין במקור שלך, אין לנו עניין במי שהעביר לך את האינפורמציה, אנחנו לא נחפש אותו".

ענת קם, שנידונה לארבע שנות מאסר וחצי לאחר שהודתה והורשעה במסגרת הסדר טיעון, עתרה לפני שנה לבית המשפט העליון נגד העונש שנגזר עליה. בעתירה נטען כי העונש שנגזר עליה אינו מידתי ואינו סביר וכי בית המשפט המחוזי בתל אביב, שגזר את עונשה של קם, התעלם מהעובדה שהביעה חרטה מלאה כבר לאחר מעצרה ומכך שלא התכוונה לפגוע בביטחון המדינה. בית המשפט קיים דין בערעור לפני ארבעה חודשים ובסופו הוחלט לדחות את ההכרעה בעניים של קם עד שתינתן הערכה בעניין של בלאו. בית המשפט העליון ביקש מהצדדים, במסגרת הדיון בערעור, להתייחס באופן ספציפי לגזר דינו של בלאו - ארבעה חודשי עבודות שירות.

את תגובתו של אורי בלאו לא ניתן היה השיג. ממערכת התוכנית "עובדה" נמסר: "השידור ייערך כמתוכנן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully