וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי ערוץ 10 והאוצר חתמו על ההסכם; ”לחזור להתרכז בעשייה טלוויזיונית”

4.12.2012 / 13:12

חברי ועדת לוקר והנהלת ערוץ 10 התכנסו היום במשרד האוצר בירושלים, שם נערך טקס החתימה על מתווה הוועדה. הלדמן: "המבחן הוא בחקיקה". שטייניץ: "לא עשינו חיים קלים לערוץ"

(עדכון: 14:09)

בכירי ערוץ 10 וחברי ועדת לוקר התכנסו היום בשעות הצהריים במשרד האוצר בירושלים, שם נערך טקס החתימה הרשמי של מתווה הוועדה שנחתם סופית לפנות בוקר. הטקס נערך בראשות שר האוצר יובל שטייניץ שהורה על הקמת הוועדה. את ערוץ 10 ייצגו בדיונים יו?ר הדירקטוריון אבי בלשניקוב, יו?ר ועדת הכספים בדירקטוריון מיכל גרייבסקי, מנכ"ל הערוץ בפועל יואב הלמן וסמנכ?לית הרגולציה והיועצת המשפטית דבורה קימחי. את הממשלה ייצגו מנכ"ל המשרד הראל לוקר, הממונה על התקציבים במשרד האוצר גל הרשקוביץ והחשבת הכללית של האוצר מיכל עבאדי-בויאנג'ו.

שר האוצר יובל שטייניץ אמר בפתח מסיבת העיתונאים כי: "אני מאמץ את מסקנות הצוות להסדרת נושא ערוץ 10. ההסדר שגובש נותן לערוץ 10 מרווח נשימה להמשיך ולפעול ומאפשר לו להתמודד עם הקשיים בהם הוא נתון, תוך שמירה קפדנית על האינטרסים של מדינת ישראל והבטחה שהמדינה תקבל את מלוא החוב".

עוד הוסיף שטייניץ כי: "פעילות הערוץ חשובה לשמירה על חופש הביטוי וקיומה של תקשורת חופשית והגונה. ההסדר הזה הוא לא פשוט, ולא עשינו חיים קלים לערוץ 10. המדינה הציבה דרישות חדות וברורות כדי שההסדר הזה יתאפשר. הוא מחלץ את הערוץ מההסדר ונותן לו אוויר לנשימה כדי שיוכל להמשיך ולהתמודד עם המשבר, אך השאלה האם הערוץ ייצא מהמשבר נתונה לפתחכם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הבטחה שהמדינה תקבל את מלוא החוב". שטייניץ, בלשניקוב והשאר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מחויבויות יוצאות דופן של לאודר"

אתמול בשעות הלילה הגיעו הצדדים להסכמות עם משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר על מתווה שיסדיר את פירעון כל חוב העבר והשוטפים של הערוץ בגין דמי הזיכיון והתמלוגים, מסדיר את המשך פעילות הערוץ בזיכיון לשנתיים נוספות ומאפשר לו לקבל רישיון מיד לאחר מכן.

במכתב ששלח הבוקר הלדמן לעובדי ערוץ 10 הוא כתב כי "מדובר בהסדר מאוד קשה שהושג נוכח נכונות ומחויבויות יוצאות דופן של רון לאודר להמשיך ולהשקיע סכומים אדירים למען המשך פעילותו של הערוץ". הלדמן התייחס לשלבים הבאים עד להארכת הזיכיון, וציין כי "בכדי שנוכל להמשיך לשדר גם אחרי ה-31 בדצמבר, ההסדר המוסכם והחתום חייב להיות מתורגם לחקיקה בכנסת. החוק הנדרש הוא פשוט יחסית ועיקריו גובשו, אבל ביצוע תהליך החקיקה (תזכיר חוק, אישור בממשלה, קריאה ראשונה, דיון בוועדת כלכלה, קריאה שניה, קריאה שלישית), הוא דבר לא פשוט והוא יתאפשר רק אם הממשלה תוביל את העניין ותאפשר אותו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המדינה הציבה דרישות חדות וברורות כדי שההסדר הזה יתאפשר". טקס החתימה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ההסדר עם הממשלה, העיגון שלו בחוק, והגב הרחב והאמון שהערוץ מקבל מבעלי המניות שלו בראשות רון לאודר, יאפשרו לנו לחזור ולרכז את הכוחות בעשייה טלוויזיונית וחדשותית", כתב הלדמן לעובדים. "ההסדר הזה עם המדינה לא היה מושג ללא אורך הרוח וההתגייסות של כולכם. התקופה האחרונה היתה קשה ועוד יהיו ימים לא פשוטים, אבל חתימה על הסדר מוסכם עם הממשלה הוא דבר חשוב ביותר לערוץ 10, ולענף הטלוויזיה והתקשורת בישראל. כולי תקווה שכבר בשבועות הקרובים נוכל להרים כוסית ולציין את החזרה לתחרות ביתר שאת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ביצוע תהליך החקיקה יתאפשר רק אם הממשלה תוביל ותאפשר אותו". הלדמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחוץ לאוצר: משמרות מחאה של עובדי החדשות המקומיות

מחוץ לבניין משרד האוצר בירושלים התאספו הבוקר עובדי מערך החדשות המקומיות שקיבלו השבוע מכתבי פיטורים, והם הקימו במקום משמרת מחאה נגד שר האוצר. כעשרה אנשים התאספו במקום וקראו במגפונים לכיוון המשרד "שטייניץ - תספור גם אותנו". סגן שר האוצר, יצחק כהן, השלים לאחרונה את הטיפול בנושא החדשות המקומיות ואישר מול שר התקשורת את המתווה התקציבי הכלול בהצעת החוק כבר לפני כשבוע.

כפי שמסתמן, ועדת השרים לענייני חקיקה בראשות שר המשפטים יעקב נאמן שתדון בתיקון החוק שיאפשר את המשך פעילות ערוץ 10, צפויה לדון באותה בעת גם בתיקון החוק בנושא תקציב מערך החדשות המקומיות - זאת במידה ומשרד התקשורת יגיש בקשה להעלות את הנושא על סדר היום של הוועדה. באשר לשאלה מתי תדון ועדת השרים בערוץ 10 או בחדשות המקומיות, גורם במשרד המשפטים מבהיר כי כינוס הוועדה הוא באחריות מזכירות הממשלה - וזו טרם קבעה מועד לדיון.

עוד בנושא:
אושר הסכם להצלת ערוץ 10: הזיכיון יוארך בשנתיים
לאודר התחייב? במשרד רה"מ קיצרו את טווח הארכת הזיכיון להצלת ערוץ 10
בלשניקוב: "לאודר לא יהיה הפראייר התורן של המדינה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully