וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה: תעמולת בחירות אסורה ב"אנשים"

9.12.2012 / 11:03

על פי הרשות ובהמשך לתלונת אומ"ץ, הראיון עם סילבן שלום ב"אנשים" בוצע יומיים לפני הפריימריז בליכוד, ולכן הוא מהווה, לכאורה, תעמולת בחירות אסורה

זכיינית ערוץ 2 "קשת" ביצעה תעמולת בחירות אסורה בתכנית "אנשים" כאשר שידרה ראיון עם חבר הכנסת סילבן שלום ביום הפריימריז במפלגת הליכוד - כך קבעה הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בהמשך לתלות ארגון אומ"ץ.

הראיון עם סילבן שלום ב"אנשים" בוצע יומיים לפני הפריימריז בליכוד, ולכן הוא מהווה, לכאורה, תעמולת בחירות אסורה. מגבלות תעמולת הבחירות אוסרות על שידור תוכן שעלול להשפיע על דרכי ההצבעה של הבוחר לטובת או רעת מועמד או מפלגה. במפלגת אומ"ץ התלוננו במקור על כך שהשר שלום זכה לשלוש חשיפות בערוץ 2 באותו היום, אולם נציב פניות הציבור ברשות דוד רגב, מצא כי רק אחת מן ההופעות - זו ב"אנשים" - הייתה רלוונטית, וכי היא עצמה מספיקה על מנת לקבוע כי הזכיינית קשת עברה על הכללים בנושא הזה.

הרשות השנייה פתחה בעקבות השידור בהליך הפרה לכאורה נגד זכיינית ערוץ 2 קשת המשרדת את התכנית, ולאחר בירור שייערך עמה יוחלט האם להטיל עליה קנס בדמות דקות פרסום.

מאיילת מצגר, מנכ"לית הרשות השנייה, נמסר בתגובה: ?שידורי תעמולת בחירות הינם אסורים על פי החוק ועל פי כללי הרשות השנייה ובמיוחד בתקופת 60 יום לפני הבחירות. הרשות קבעה הפרה לקשת בגין שידור תעמולה אסורה בתוכנית ?אנשים? שבה שודרה כתבה שעסקה בקמפיין של סילבן שלום תוך הצגת בנו כמנהל משרד הפרסום, הצגת חייו האישיים ופעילותו הפוליטית של שלום בעבר ובהווה. הדבר נקבע כהפרה במיוחד לאור העובדה שכתבה זו שודרה ביום הפריימריס לליכוד. הרשות נתנה הנחיות מפורטות לזכיינים בנושא תעמולה אסורה ומצפה מכל זכיניותיה להקפיד להמנע משידור תעמולה אסורה תוך עמידה בחוק ובכללים".

תגובת קשת לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully