וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות "עמוד ענן": הרשות השנייה אישרה הקלות לזכיינים

10.12.2012 / 16:13

הרשות האישרה היום הפחתת מחויבויות תוכן וכן סל פיצוי בדמות עשרות דקות פרסום לרשת, קשת וערוץ 10 בשל אובדן ההכנסות מפרסום בזמן המבצע בעזה

זכייניות ערוץ 2 וערוץ 10 יקבלו הקלות כספיות בגין הפסדים שנגרמו להן במהלך תשעת ימי הלחימה במסגרת המבצע הצבאי "עמוד ענן", זאת בדומה להקלות שניתנו להן לאחר מלחמת לנבון השנייה ומבצע "עופרת יצוקה". מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה קיימה היום (שני) דיון בנושא, זאת לאחר שהזכיינים לרשות בבקשות למתן התאמות בעקבות ביטול קמפיינים פרסומיים וירידה בהכנסות, ובשל ביטול שידורן של תכניות רבות שתוכננו לשידור במהלך תקופת הלחימה.
במהלך ימי המבצע היה היקף הפרסום של הזכיינים נמוך, ועמד על תפוסה של בין 5% - 9% מהתפוסה היומית המותרת לפרסום. בנוסף, חלו שיבושים רבים במערך השידורים ולוח השידורים השתנה מידי יום ושודרו בו כמעט אך ורק מהדורות חדשות.

מועצת הרשות החליטה כי קשת תקבל סל פיצוי של 16 דקות פרסומת, רשת תקבל סל פיצוי של 27 דקות פרסומת, וישראל 10 תקבל סל פיצוי של 41 דקות פרסומת - כל אחת מהזכייניות באופן היחסי לימי המבצע שחפפו עם ימי השידור שלה. הזכיינים קיבלו למעשה חצי דקה של פרסומת בגין כל שעת חדשות ששודרה מעבר להיקף החדשות הרגיל. בערוץ 2 שודרו כ-86 שעות של חדשות מעבר לשעות המשודרות בשגרה, ובערוץ 10 שודרו כ–83 שעות.

הקלה נוספת שקיבלו הזכיינים היא הפחתת דרישות התוכן באופן יחסי לימי השידורים של המבצע. לרשת יופחתו 2.6 מיליון שקלים מהמחויבות השנתית להוצאה על תכניות סוגה עלית העומדת על כ- 90 מיליון שקלים, ולקשת יופחתו 1.9 מיליון שקלים מתוך 102 מיליון. לערוץ 10 לא יופחת תוכן, שכן הוא עומד כיום על המינימום הקבוע בחוק, ולכן תינתן לו הכרה על תכניות שישודרו בשנה הבאה לטובת המחויבות של 2012.

יו"ר המועצה, ד"ר אבישר, מסר: "הזכיינים כולם הפגינו אחריות לאומית בדרגה גבוהה ביותר, וביצעו שירות ציבורי חיוני בתקופה מאוד רגישה וסוערת. במהלך המבצע הציבור היה צמוד למסכי הטלוויזיה ולשידורי החדשות וזכייניות הטלוויזיה הוסיפו שירות חשוב ומתן מענה מלא לצורכי הציבור תוך ביטול של שיקולים מסחריים. המועצה הביעה הערכה לזכייני הרשות על פעילותם ותפקודם בזמן המלחמה. ההתאמות שנקבעו דומות במיוחד לאלו שניתנו בזמן מלחמת לבנון השנייה ומבצע "עופרת יצוקה" יהוו הקלה מסוימת בימים של משבר חריף בשוק התקשורת".

עוד בנושא:
מנהלי הזכייניות ייפגשו עם כחלון: יבקשו הקלות בגין ההפסדים מהמבצע
הערכות: ההפסדים לרשת וערוץ 10 בשל המבצע מגיעים ל-10 מיליון שקלים
על מה התלוננו הצופים במלחמה? "העיתונאים מזדהים עם הצד הפלסטיני"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully