וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלונה נדחתה; הרשות מקבלת את עמדת ”עובדה” בתחקיר האירני

11.12.2012 / 11:14

נציב פניות הציבור ברשות השנייה דחתה את תלונת אומ"ץ באשר לעבירות צנזורה והטייה נגד ראש הממשלה בתחקיר ששודר בחודש שעבר ועסק באיום הגרעין האירני

הרשות השנייה מאמצת את עמדת מערכת התכנית "עובדה" וזכיינית ערוץ 2 ודוחה בתוקף את טענות ארגון אומ"ץ לפיהן בתכנית ששודרה בחודש שעבר ועסקה באיום הגרעין האירני, ניתנה לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט במה נרחבת "לפאר את עצמו", בעוד מנחת התכנית אילנה דיין הפגינה חוסר סבלנות כלפי ראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו וכלפי שר הביטחון אהוד ברק. "מיותר לומר שהכתבה שודרה לאחר בדיקה קפדנית של הצנזורה הצבאית ואין בה מילה אחת שעולה לכדי חשיפה של סודות מדינה או עניינים מסווגים", כתב נציב פניות הציבור של קשת גיל גרינברג לנציב פניות הציבור של הרשות השנייה דוד רגב, בהתייחסו להאשמה החמורה בדבר עבירות צנזורה. רגב כאמור, קיבל את עמדתו.

עוד נטען כלפי התכנית כי נתניהו הוצג בה כמי ש"דוחף" לעימות עם הממשל האמריקני לעומת אולמרט שעבד עמו בשיתוף פעולה. אומ"ץ טענה כי אולמרט "חשף בתכנית סודות מדינה ואמר דברים מסווגים רבים", וכי בתכנית הוצג צה"ל כלא ערוך להתמודד עם משימה באירן. במערכת התכנית דחו, כאמור, את כל הטענות. "צר לנו על הניסיון לתלות האשמות בוטות בתחקיר כה חשוב, מקיף ומעמיק", כתב בשם מערכת התכנית. הוא ציין כי העובדות שעלו מהתחקיר הן אלה שעמדו במרכז הכתבה, וכאשר הצריכו עימות מול אולמרט, ברק או נתניהו, הן הוצגו בפניהם באופן ענייני ומכובד. לעניין היערכות צה"ל למתקפה באירן, כתב נציג קשת כי הטענה "מוזרה במיוחד" וכי הדבר לא נאמר או נרמז בשום מקום בכתבה. "ההיפך הוא הנכון", ציין. "עורכי התכנית מצאו לנכון לשלב בה דברים שאמר שר הבטחון בראיון שלפיהם הוא שמע ממפקדי הצבא לפני שנתיים שאין יכולות, אמירה שהוכחשה בתוקף על ידי הרמטכ"ל אשכנזי ובכל מקרה הודגש במפורש שאי אפשר ללמוד מחלופי ההאשמות על היכולת עצמה והדברים הובאו באופן ברור וחד".

עוד הוסיפו במערכת "עובדה" כי במשדר הובאו ממצאים חשובים הנוגעים לפועלו של אהוד ברק בנושא האירני והוצגה מפיו השקפת עולמו בסוגיית מרחב החסינות וכי הובא ראיון מיוחד עם נתניהו ובו פרש באריכות את משנתו בנושא. "אלה דברים שעורכי התכנית הם שבחרו לשלב במשדר על פי שיקול דעתם העצמאי", אמרו במערכת התכנית, וביקרו את תנועת אומ"ץ: "מי שבוחר אפוא לטעון שהשניים הוצגו כהרפתקנים עושה זאת על אחריותו בלבד".

נציב פניות הציבור של קשת ציין כי הזכיינית עומדת מאחורי תגובת הפקת "עובדה" לדברים. נציב פניות הציבור של הרשות השנייה כתב לתנועת אומ"ץ כי תשובת מערכת התכנית מקובלת על הרשות השנייה ונציבות פניות הציבור, ולא מצא לנכון להתערבות נוספת. באומ"ץ אישרו את הפרטים.

בקשת בחרו שלא להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully