וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי החדשות המקומיות הפגינו מול הכנסת: "זה להיות או לחדול"

12.12.2012 / 9:01

(עדכון) כחמישים מעובדי החדשות המקומיות התאספו הבוקר מול הכנסת שם התקיים דיון של ועדת הכספים שבסופו הוחלט להמתין לחוות דעתו של היועה"מ שתקבע האם תינתן למערך הארכה

צילום: מור שאול, עריכה: גדי וינסטוק

קריינות: דוד ורטהיים

(עדכון: 11:29)

נציג היועץ המשפטי לממשלה עו?ד ספי זינגר יגיש עד יום ראשון חוות דעת לוועדת הכספים בנוגע לחדשות המקומיות - וזו תעדכן את נציגי החדשות המקומיות האם יזכו להארכה אוטומטית של החוק בעניינם, כך בתום דיון שנערך היום (רביעי) בוועדת הכספים של הכנסת בנושא.

נציגי החדשות המקומיות אשר נכחו בוועדה הציגו את עמדתם וביקשו ממנה לקדם את הצעת החוק הממשלתית לתקצוב המערך - אולם יו?ר הוועדה חבר הכנסת משה גפני סרב לקיים הצבעה בנושא. "לא כאן המקום לבצע דיון אלא בועדת הכלכלה?, אמר, וגלגל את האחריות לפתחה של ועדת הכלכלה. "אנחנו לא יכולים להחליט, רק להציף את זה מעלה. אתם צריכים לפנות ליו?ר ועדת הכלכלה".

בוועדה אמרו כי השאלה העומדת כעת על הפרק היא האם על הוראת השעה המעגנת את תקציב החדשות המקומיות חל סעיף 38, המאפשר רציפות אוטומטית של חוקים שתוקפם פג בתקופת פגרה. ?אין מציאות משפטית שוועדת הכספים תצביע על זה, אם סעיף 38 חל במקרה הזה אז ההארכה תהיה אוטומטית וצריך לבדוק אם הוא חל על החדשות המקומיות?, אמר גפני. מי שקובע אם חל הסעיף הוא היועץ המשפטי לממשלה, והנושא כאמור הוטל לפתחו.

"באנו חושך לגרש - אל תחשיכו את המסך"

לפני כן עובדי מערך החדשות המקומיות, המונה כ-180 עובדים, התאספו הבוקר מול הכנסת שם התקיים הדיון. העובדים ראו בכינוס הוועדה את ההזדמנות האחרונה לקדם בממשלה אישור חוק שיעגן את תקצוב המערך - שבלעדיו יסגרו החדשות המקומיות בסוף השנה הנוכחית תוך פיטורי כל העובדים, מרביתם תושבי הפריפריה. המערך לא יפעל היום כסדרו, ובכל מהדורות החדשות המקומיות ברחבי הארץ תשודר מהדורת לקט.

המפגינים, כחמישים במספר, הניפו שלטים עם הכיתוב "באנו חושך לגרש - אל תחשיכו את המסך" ומניפים ארון קבורה סמלי.

עוד במסגרת המאבק, אתמול פרצו לשידור 5 אנשים למהדורת הערב של באר שבע והדרום. העובדים נשאו שלטים נוסח "לא לסגור את החדשות המקומיות". המהדורה עסקה בהפגנות עובדי פלאפון וכן במצב מערך החדשות המקומיות עצמן.

חיים הר זהב, מעובדי החדשות בכבלים ויו"ר ועד העובדים, אמר אמש לוואלה! ברנז'ה כי "כל עובדי המערך יגיעו מחר להפגנה שמבחינתנו היא תהיה להיות או לחדול".

"אל תאפשר לסחבת ביורוקרטית לסתום לנו את הפה"

לאחרונה השלים משרד האוצר את גיבוש תזכיר החוק והוא הועבר למשרד התקשורת לפני העברתו לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה. אולם המהלך סוכל אתמול בעקבות החלטתם של יו"ר הכנסת רובי ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לכנס יותר את הכנסת עד הבחירות ולא לקדם אף חקיקה פרטית או ממשלתית, למעט כזו שתוגדר דחופה. בתקופת מעבר של פגרת הבחירות, הכנסת איננה צריכה לקבל החלטות לטווח ארוך", אמר אתמול ריבלין. "חברי הכנסת והמפלגות עסוקים במערכת הבחירות ובהחלט עלולים ליפול פגמים בעבודת החקיקה של הכנסת, לכן עדיף לדחות את מהלכי חקיקה משמעותיים לכנסת הבאה". בכך ירדה סוגיית החדשות המקומיות מסדר יומה של הכנסת.

חברי ועד עובדי החדשות המקומיות פנו אתמול לראש המשלה בנושא וביקשו לעלות לדיון את הצעת החוק הממשלתית שיזם משרד התקשורת לפני חודש, אשר עיקרה הקטנת תקציב החדשות המקומיות מ-25.5 מיליון שקלים בשנה ל-18.5 מיליון.

"אנחנו מבקשים ממך ומפצירים בך לא לתת לחדשות המקומיות להיסגר ולדאוג שהמשך המימון של החדשות המקומיות לא ייפסק", כתבו לנתניהו. "ממשלת ישראל בראשותך, אדוני, קראה לאזרחי ישראל ללכת לפריפריה. אנחנו קוראים לך: אל תאפשר לסחבת ביורוקרטית, אדישות וחוסר אכפתיות לסתום לנו את הפה של אותה פריפריה ממש. התערב בבקשה, אדוני, וסיים את המשבר הזה".

עוד בנושא:
החדשות המקומיות: פריצה לשידור בבאר שבע; מחר תתקיים הפגנה בירושלים
טאלנטים מתגייסים להצלת החדשות המקומיות: "גם אנחנו התחלנו שם"
בתחרות מי עושה עבודה עיתונאית אמיתית - כלל לא בטוח שיד המהדורות האזוריות על התחתונה. דעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully