וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהו הבלוגר "אישתון", ומדוע נחקר על ידי המשטרה?

16.12.2012 / 11:30

מעצרו עורר עניין רב בבלוגספירה וברשתות החברתיות, והוא ביקש מעיתונאים ומקוראיו שלא לחקור או לנסות להבין את מהות החקירה

הבלוגר האנונימי "אישתון", אשר עוכב לחקירה על ידי המשטרה הצבאית ומשטרת ישראל בשבוע שעבר, פרסם בסוף השבוע פוסט ובו הבהיר כי איננו עצור עוד - אולם החקירה בעניינו נמשכת. מעצרו עורר עניין רב בבלוגספירה וברשתות החברתיות, והוא ביקש מעיתונאים ומקוראיו שלא לחקור או לנסות להבין את מהות החקירה. "אינני מעוניין שהמשטרה בזדון או במקרה, תנצל זאת להדליף או לחשוף את שמי", כתב.

במהלך סוף השובע העלו ספקולציות בנוגע למעצרו של הבלוגר, והועלו כמה סברות באשר לפרסום שהביא למעצרו וזימונו לחקירה. מבדיקה מול צה"ל עולה כי התלונה נגד "אישתון" הוגשה למצ"ח על ידי מחלקת נפגעים של צה"ל, ואת החקירה מנהל הצבא בסיוע עם משטרת ישראל, כיוון שמדובר באזרח. הדברים מחזקים את הסברה לפיה העילה לחקירתו הוא פוסט שפרסם על חללי צה"ל של השנה החולפת, ובאמצעות מסמכים צבאיים שהועברו לו הראה כי 35 מהם לא מתו בשנה האחרונה, זאת בניגוד לעמדת צה"ל ומשרד הביטחון.

בראיון שנתן לחגי מטר לפני חצי שנה אמר: "אגף ההנצחה גילה לי שבעצם 35 מחללי השנה האחרונה, לא מתו בשנה האחרונה, ושהוא בכלל לא יודע מי הם. הוכחתי 17 מקרי התאבדות בצה"ל בשנה האחרונה ושסביר שהמספר הוא כפול מכך". כתב עיתון הארץ ברק רביד כתב הבוקר בבלוג דיפלומאניה: "אם אכן זה הרקע, הרי שמדובר בחקירה שנועדה לאתר את המקור שהדליף ל'אישתון' את החומרים מתוך צה"ל בנוגע לסיבות המוות של החיילים. זה גם מסביר את המעורבות החריגה של המשטרה הצבאית החוקרת בפרשה".

ההתייחסות היחידה של אישתון, אשר הקדיש את רוב הפוסט האחרון שלו לבקשות שלא לחשוף את זהותו, הייתה בכך שכתב כי "המשטרה רוצה משהו. היא לא תקבל אותו ממני". הוא ציין כי אין באפשרותו להתייחס לפרטי החקירה, ומבטיח שישוב לכתוב את הבלוג בהקדם.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "חקירת מצ"ח בנושא טרם הסתיימה והחלה עקב תלונה שהוגשה על ידי מחלקת נפגעים בצה"ל בנוגע לאזרח. כמו כן, מצ"ח מסתייעת במשטרת ישראל כיוון שהחשוד הינו אזרח". תגובת משטרת ישראל לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully