וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי צבי לשטייניץ: "אם תנאי הזיכיון לא יושוו להסדר עם 10 - נחשיך המסך"

16.12.2012 / 12:16

במכתב ששלח בסוף השבוע לשר האוצר, דורש מנכ"ל רשת שהאחרון יורה על הארכת תקופת זיכיונן של זכייניות ערוץ 2 בשנתיים - כפי שקובע מתווה לוקר לערוץ 10 - ומאיים בפיטורים

מנכ"ל רשת אבי צבי מזהיר כי אם לא יותאמו המלצות וועדת לוקר בעניין ערוץ 10 גם לצרכיהן של זכייניות ערוץ 2, ויתקיים שוויון מלא בין זכייניות הטלוויזיה, תאלץ רשת לנקוט במהלכים נוספים של קיצוץ ופיטורים - ולהגיע עד לכדי החשכת המסך. במכתב ששלח לקראת סוף השבוע לשר האוצר יובל שטייניץ, דורש צבי כי השר יורה על הארכת תקופת זיכיונן של זכייניות ערוץ 2 בשנתיים נוספות באותם התנאים הכספיים והתוכניים שבהם מוארך זיכיונו של ערוץ 10, ובנוסף יורה על ביטול חלקי ופריסת יתרת החובות ומחויבויות העבר של רשת בגין תוכן.

ההטבות אותן קיבלה ישראל 10 במסגרת המלצות הוועדה יוצרות חוסר שוויון מהותי בין שני הערוצים המסחריים בישראל, תוך יצירת יתרון ותחרות בלתי הוגנת לישראל 10 על זכייניות ערוץ 2 והכל בתקופת בחירות", כתב צבי לשטייניץ. "ההטבות הכלכליות המגולמות בהמלצות נאמדות במאות מיליוני שקלים", כתב.

לפי צבי, עלות החזקתה השנתית של חברת החדשות של ערוץ 2 בירושלים, הנדרשת מתוקף חוק, נאמדת בכ-8 מיליון שקלים בשנה ולכן דחיית מועד המעבר של חדשות 10 לעיר לראשית חודש ספטמבר מגלמת הטבה בשווי 6 מיליון שקלים. לפי החישוב הזה, לערוץ 10 "נחסכו" 88 מיליון שקלים במשך 11 השנים בהן לא פעלה מאזור ירושלים. וד מזכיר צבי כי הארכת הזיכיון של ערוץ 10, שבוצעה פעמיים, נעשה מבלי שהערוץ שילם על כך בעוד קשת ורשת שילמו דמי "bid" של כ-300 מיליון שקלים בעשור האחרון.

בשבוע שעבר איימה רשת כי אם לא יוארך זיכיון השידורים שלה לתקופה מצטברת של חמש שנים, כפי שניתן לערוץ 10, היא תעתור לבג"ץ - ומכתב בנושא שלחו פרקליטיה של הזכיינית לחברי וועדת לוקר. בפנייה נטען כי ההמלצות מהוות "הפרה גסה של שלל הבטחות שלטוניות שניתנו לרשת". קודם לכן פנה יו"ר דירקטוריון רשת יוסי רוזן למנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, והעלה בפניו טענות זהות. הוא כתב כי בעלי המניות של רשת העמידו בעת האחרונה "סכומי כסף אדירים", כך לדבריו, לצורך תפעולה של רשת, וזאת "מבלי לבוא בדרישות מיוחדות לממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully