וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”ההסדר לא היה אפשרי בלי אור ירוק של ראש הממשלה"

20.12.2012 / 14:22

(עדכון) התיקון לחוק ערוץ 10 עבר בקריאה ראשונה ללא מתנגדים. שר האוצר אמר קודם לכן: ”אני מקווה שהם לא יגיעו לכאן בפעם החמישית כי לא תהיה פעם חמישית"

(עדכון אחרון: 16:24)
(עדכון: 15:58)
(עדכון: 15:05)

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה וללא מתנגדים את התיקון לחוק הארכת זיכיון ערוץ 10 וכן את הוראת השעה המתקצבת את מערך החדשות המקומיות. כעת עוברת ההצעה לדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, ולאחר מכן היא תובא לקריאות שנייה ושלישית עוד הערב.

מוקדם יותר בדיון, אמר שר האוצר יובל שטייניץ: "להגיד שהתקשורת בישראל איננה ביקורתית – זה משהו שהדעת אינה סובלת. היא לפעמים יותר מדי בוטה, וודאי כלפי ראש הממשלה והממשלה הנוכחית וכל דבר אחר הוא בדיחה. אני רואה לפעמים את הבוטות המוגזמת החריפה ומי שאומר שהתקשורת שבויה של הממשלה – זו שטות". לדברי שטייניץ, "ההסדר הזה לא היה אפשרי בלי אור ירוק של ראש הממשלה, ואת זה צריך להגיד", אמר שטייניץ. "צריך להגיד את האמת: ערוץ 10, זו פעם שנייה שאני נזקק לעניין ואנחנו מביאים הסדר שיאפשר את המשך פעולתו ואני הבעתי תפילה ובקשה שזו גם פעם ראשונה. אבל למעשה, זו פעם רביעית, כי ב-2005 ו-2006 שוב הערוץ היה בבעיות ושוב הממשלה נחלצה למענו".

"זה לא ברור מאליו שהממשלה נחלצת לטובת הערוץ. ההסדר הזה הוא לא להבראתו, הוא יצטרך להבריא בעצמו. אני מקווה שהם לא יגיע לכאן פעם חמישית, אני לא חושב שתהיה הזדמנות חמישית".

"לעניין ההסדר: כשהקמתי את וועדת לוקר הנחיתי שני דברים: אנחנו מנסים להגיע להסדר שיאפשר את המשך פעולות הערוץ בשני תנאים. שההסדר ישמור על האינטרסים של המדינה, והדבר השני הוא שההקלות יוצאו גם לערוצים האחרים בתנאים דומים כלומר קשת ורשת. ההסדר הזה עומד בשני התנאים האלה. מדינת ישראל לא מוותרת על פרוטה, עמדנו על הכלל הראשון, ועמדנו גם בכלל השני. מה שהוצא לערוץ 10 הוצע גם לאחרים", אמר שטייניץ.

כחלון: "תנו להם לעבוד"

לפני כן הציג שר התקשורת משה כחלון במליאה את החוק להצלת הערוץ. "אפשר היה לעשות את זה לפני הרבה מאוד זמן", אמר, והדגיש כי "אני מרוצה שהגענו ליום הזה. אני חושב שגם הפתרון החלקי הזה הוא 'אקמול' לשוק הטלוויזיה בישראל. חייבת להיות רפורמה אמיתית". מוקדם יותר עבר החוק בוועדת הכנסת בקריאה ראשונה.

עוד אמר כחלון כי "יש בעיה אמיתית בטלוויזיה במדינת ישראל. חשבתי שהרפורמה שתעביר אותם מזיכיונות לרישיונות תתן מענה, אבל כנראה שיש כשל הרבה יותר גדול ממה שחשבנו. בסיום תפקידי אני עומד פה ומבקש מהכנסת לתמוך בהסדרה נוספת. בעוד שנה יהיה מי שיבקש עוד הסדרה. כל מה שאנחנו עושים זו הסדרה. אני מציע רפורמה אמיתית, שינוי ברגולציה, התאמה כלכלית".

לדבריו, "זה לא מחזה נעים לראות אנשי תקשורת שמשחרים לפתחם של פוליטיקאים לבקש עבור עצמם. זו חוויה לא נעימה שאני הייתי מוותר עליה. למה אנחנו צריכים את זה? תנו להם רישיונות ותתאימו להם את הרגולציה וחופש. אנחנו יודעים מה צריך לעשות ואיך, רק צריך לקבל אומץ ולעשות".

"עיתון הארץ הוא עיתון של האויב, על זה אין ויכוח"

חבר הכנסת מיכאל בן ארי, יו"ר מפלגת "עוצמה לישראל" ניצל את בימת מליאת הכנסת על מנת לתקוף את עיתון הארץ, "הארץ הוא עיתון של האויב, על זה אין ויכוח. כל פעם שאני רוצה לקרוא על ההישגים שלנו המתנחלים - אני פותח את הארץ וקורא על זה שם. כל בוקר אני רואה את העיתון בשקית זריק על פתח ביתי, אני לא פותח אותו. מה שכן - הסודוקו שלו נהדר", אמר.

"ארבע שנים אני חבר כנסת ואפילו פעם אחת לא הוזמנתי לאולפן ערוץ 10. מה, אני לא ח"כ נבחר?", התייחס בן ארי לעובדי הערוץ, וגער בהם על סיקור שלדבריו אינו אובייקטיבי.

ח"כ אחמד טיבי נאם גם הוא במליאה. "כל ניסיון של שלטון לסתום את הפה לאמצעי תקשורת הוא ניסיון טוטאליטארי. אבל אני פונה לערוץ 10 - על מה אתם מלינים?ראש הממשלה לפחות לא נוהג כמו מדינות אחרונות אחרות ומיד עורפים את ראשם. אצלם לפחות מקיזים את הדם בהדרגה".

"בערוץ 10 יש תכניות שהן מקור גאווה לא רק לקשורת הישראלית, אלא הבינלאומית", אמר טיבי. "אסור שהכנסת תתן יד לרודנות של השלטון כלפי אמצעי התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully