וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לאגודת העיתונאים: רשות השידור לא תוכל לעבור ללוד

23.12.2012 / 13:37

בית הדין לעבודה קבע כי המעבר יוקפא וכי על הרשות למצוא חלופות הקרובות יותר לתל אביב. היו"ר גילת הודה: הצעות אחרות לא נבדקו ברצינות

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דן נתן היום (ראשון) פסק דין בעתירת אגודת העיתונאים נגד הנהלת רשות השידור והחלטתה להעביר את מתחם הרשות ללוד, וקבע כי המעבר יעוכב לפי שעה וכי על הרשות למצוא חלופות הקרובות יותר למרכז גוש דן. המעבר המתוכנן של מתחם רשות השידור מהקריה בתל אביב ללוד עמד במרכז סכסוך של עובדי הרשות עם ההנהלה במסגרתו התקיימו השבתות פעילות שידורי קול ישראל ושיבוש שידורי תכניות הרדיו.

במסגרת הרפורמה ברשת השידור קבעה הנהלת הרשות כי המתחם בתל אביב יפונה, ואף נכנסה למגעים מתקדמים עם עיריית לוד באשר למיקום המתחם החדש. העובדים טענו כי מדובר בפגיעה משמעותית בתנאי העבודה שלהם, וכי העיר לוד איננה חלק מגוש דן ועל כן המעבר לשם מנוגד להסכם הקיבוצי התוחם את מקום העבודה שלהם לאזור זה. באמצעות אגודת העיתונאים המייצגת אותם ועו"ד אילן בומבך, הם הגישו עתירה נגד המהלך. כיום פסק בית המשפט כי "הרשות לא עשתה די על מנת לבחון בחינה כלכלית ומקיפה באשר לקיומן של חלופות ממשיות וקרובות יותר לעיר תל אביב מזו של לוד".

בית הדין הטיל על הנהלת רשות השידור לבצע, בשיתוף עם העובדים, בדיקה מקיפה יותר של הנושא מזה שערכה עד עתה ועליה יהיה לעדכן את נציגי העובדים "בזמן אמת" על התקדמות הבדיקה. אם זו לא תעלה תוצאות תוך שלושה חודשים, רק אז יותר לה להמשיך את הליכי המעבר לעיר שיוקפאו נכון לעתה.

בהחלטת בית הדין מובאת גם עדותו של יו"ר רשות השידור אמיר גילת, ממנה עלה כי משרד ראש הממשלה הוא זה שהציע את העיר לוד כיעד למתחם רשות השידור החדש. כאשר נשאל גילת אם לפני שנחתם הסכם מימון הרפורמה נערכה בדיקה של הרשות בשר לאלטרנטיבות אחרות, מצוין בפסק הדין, הוא הודה כי אלטרנטיבות כמו נמל יפו, בת ים או ראשון לציון לא נבדקו ברצינות ויסודיות כפי שנבדקה הצעת לשכת ראש הממשלה. גילת אמר כי "לא היה צורך ולא היה טעם (לבצע בדיקה מעמיקה, ד.א.) מפני שאף עירייה לפי היגיון בריא, לא יכולה להתחרות עם ההטבות שקיבלנו בלוד".

תגובת הנהלת רשות השידור להחלטה טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully