וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: "אל מוניטור" מקים מערכת בישראל; גייס שורת עיתונאים בכירים

23.12.2012 / 16:01

לוואלה! ברנז'ה נודע כי לאחרונה חתמו על הסכם בלעדיות עם האתר המסקר את המתרחש במזרח התיכון שלומי אלדר, מזל מועלם ועקיבא אלדר - ומאמרים פרי עטם יתפרסמו בגרסה העברית

אתר האינטרנט האמריקאי "אל מוניטור" יקים מערכת בישראל שתהיה שלוחה של האתר האמריקאי, ובשבועות האחרונים גייסו נציגיו כמה עיתונאים ישראלים בכירים לקראת גרסה עברית של האתר שצפויה לעלות בקרוב. לוואלה! ברנז'ה נודע כי לאחרונה חתמו על הסכם בלעדיות עם האתר העיתונאים שלומי אלדר, מזל מועלם ועקיבא אלדר - ומאמרים פרי עטם יתפרסמו בגרסה העברית ויתרגמו לשלוחות "אל מוניטור" באנגלית ובערבית.

"אל מוניטור" שעלה לאוויר לפני שנה הוא אתר המסקר לעומק את הנעשה במזרח התיכון, ומפרסם מאמרים של עיתונאים מ-17 מדינות שונות בהן לבנון, ארצות הברית, עיראק ומצרים. עד עתה התבסס רוב התוכן של "אל מוניטור" על תרגום מאמרים של עיתונאים בכירים בשפות שונות כאשר בישראל נלקח התוכן מ"ידיעות אחרונות" ו"מעריב".

הבעלים: איל הנפט הסורי ג'מאל דניאל המתגורר בשוויץ

מאחורי האתר עומד איל הנפט הסורי ג'מאל דניאל המתגורר בשוויץ, ומטה החברה נמצא ביוסטון. בשבועות האחרונים פועלים ב"אל מוניטור" להקמת גרסא עברית לאתר שתבוסס על מאמריהם של כותבים ישראלים בכירים ושתתורגם גם לערבית ולעברית. לצורך כך נשלחה לישראל ד"ר קלודין קורל, והיא ערכה סבב פגישות עם עיתונאים בכירים. פגישת המערכת המהווה הראשונה נערכה כבר בשבוע שעבר.

על הסכם בלעדיות חתמו כאמור שלומי אלדר ששימש עד לאחרונה ככתב השטחים של ערוץ 10 ופרש מהערוץ לפני חודש ובתום כעשור, עקיבא אלדר ששימש ככתב ופרשן בכיר ב"הארץ" במשך 35 שנים ויצא לפנסיה בחודש שעבר, והפרשנית הפוליטית מזל מועלם שהודיעה היום (ראשון) להנהלת מעריב על פרישתה מהעיתון. מועלם שימשה ככתבת פוליטית בכירה ב"הארץ" מאז 2003 ובשנה וחצי האחרונות כתבה עבור מעריב. יוצא מעריב נוסף שיצטרף ל"אל מוניטור" הוא איתי גורביץ' שישמש כעורך. כמו כן עיתונאים נוספים כבר כותבים בו כפרילאנסרים, בהם בן כספית, אלון בן דוד, נדב איל וככל הנראה גם ראובן פדהצור וכותבים נוספים עמם מתקיים משא ומתן בימים אלה.

השקעה גדולה ומעורבות ברשתות חברתיות וניו-מדיה

הגרסה הישראלית של "אל מוניטור" תיקרא "ישראל פולס" והיא תושק בימים הקרובים ב"השקה רכה" וכעת פועלת במתכונת של הרצה, וגורם במערכת אומר לוואלה! ברנז'ה כי המטרה היא לעלות לאוויר עם הגרסה המלאה כבר בתוך חודש - עם השקעה גדולה ומעורבות ברשתות חברתיות וניו-מדיה. "זה האתר היחיד בעולם בו כותבים תחת אותה קורת גג עיתונאים ערבים, טורקים וישראלים שמביאים פרשנות עומק איכותית למה שקורה במזרח התיכון, והמטרה היא לעשות אינטגרציה בינם", אומר גורם באתר, שהוסיף כי באתר מתגאים כי לו אין אג'נדה פוליטית מסוימת.

שלומי אלדר, מזל מועלם ועקיבא אלדר אישרו לוואלה! ברנז'ה כי יכתבו מעתה בבלעדיות עבור "אל מוניטור". ד"ר קלודין קורל, העורכת הראשית של השלוחה הישראלית "ישראל פולס", אישרה את הפרטים ואמרה: "המטרה היא לשקף את החשיבה ומגוון הקולות שיש בישראל, ואנחנו מבקשים להשמיע את הקולות מפה ולהציב אותם בשפות שונות במדינות באזור - כדי ששיח אזורי יוכל להתפתח. אנחנו כרגע עובדים על מספר דברים ויהיו התפתחויות נוספות בעתיד הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully