וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שאמה: "הרושם היה שהצופים גם ייהנו מהעזרה לכלי התקשורת"

26.12.2012 / 11:12

(עדכון) יו"ר ועדת הכלכלה התנה הבוקר את ביצוע ההחלטה שאושרה - לבטל את התמלוגים לזכייניות ערוץ 2, זאת עד שתתקבל תשובתן בדבר החזרת התוכניות "שש" ו"פגוש את העיתונות"

(עדכון: 12:24)

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ שאמה-הכהן קרא הבוקר לזכייניות ערוץ 2 לבטל את הקיצוצים בחברת החדשות ולהחזיר את התוכניות "שש עם" ו"פגוש את העיתונות". ח"כ שאמה אמר את הדברים בדיון בו אישרה ועדת הכלכלה לבטל את חובת תשלום תמלוגי זכייניות הטלוויזיה המסחרית והרדיו – והורה לעכב את ביצוע ההחלטה עד שתתקבל תשובת הזכייניות.

ועדת הכלכלה אישרה היום תיקונים לתקנות הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, שנועדו לבטל את תמלוגי זכייניות הטלוויזיה המסחרית ובעלי הזיכיון לשידורי רדיו לשנת 2013. במהלך הדיון התייחס ח"כ שאמה-הכהן לקיצוצים שביצעו הזכייניות בחברת החדשות. הוא הזכיר כי הממשלה, הכנסת והוועדה נחלצו לטובת הזכייניות בדיון לילי בשבוע שעבר, אולם הקיצוצים עדיין לא בוטלו. "הרושם היה שאם מושיטים לכם יד הדבר יבוא לידי ביטוי וישפיע על הצופה", אמר. הוא קרא לזכייניות לפעול במהירות כדי לחזור ללוח השידורים המקורי, ואמר כי לא יאשר באופן סופי את הפחתת התמלוגים לזכייניות הטלוויזיה עד שלא תתקבל תשובת הזכייניות בעניין.

ח"כ נחמן שי הצטרף לדברי היו"ר שאמה-הכהן והוסיף כי צריך לבדוק האם הזכייניות רשאיות לבצע את המהלך הזה על דעת עצמן, וללא אישור מועצת הרשות השנייה. היועצת המשפטית של הרשות השנייה, הילה שמיר, אמרה כי גם קיצוץ התקציב וגם שינוי לוח השידורים אמורים לקבל אישור הרשות. היא הוסיפה כי הרשות בוחנת את העניין ואמרה כי היא יודעת שיש מגעים להחזיר את המצב על כנו. המשנה למנכ"ל רשת, שאול מגנזי, אמר כי הזכייניות משקיעות בחברת החדשות 50% יותר ממה שהן מחויבות וכי מחר יתקיים דיון בנושא ותיבחן האפשרות לבטל את הקיצוצים.

היועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד דנה נויפלד, הסבירה כי היום משלמים הזכיינים בטלוויזיה וברדיו 2.5% מההכנסות וב-2013 היו אמורים לשלם רק 1%. היא הסבירה כי כחלק מההסדר עם ערוץ 10 ומסקנות ועדת לוקר הוחלט לבטל את התמלוגים ב-2013. ח"כ נחמן שי ביקש לדעת בכמה כסף מדובר ונציג האוצר, עופר מרגלית, השיב כי 1% תמלוגים שווים לכל הזכייניות יחד כ-10 מיליון שקל.

הערכה: "שש" ו"פגוש את העיתונות" יחזרו בקרוב ללוח השידורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully