וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: למעלה מ-20 עובדי החדשות המקומיות יפוטרו; נחתם הסדר קיבוצי

1.1.2013 / 9:37

(עדכון) הפיטורים: בעקבות החלטת מועצת הכבלים והלוויין לסגור 3 מהדורות מקומיות - זאת בשל קיצוץ תקציב 2013. בתוך כך, לוואלה ברנז'ה נודע כי הושג הסדר קיבוצי עם ההנהלה

(עדכון: 12:39)

למעלה מ-20 עובדי מערך החדשות המקומיות צפויים לקבל היום מכתבי פיטורים, זאת לאחר אישור הכנסת מלפני שבועיים תקציב מופחת למערך עד לחודש יולי 2013, בסכום של 10.8 מיליון שקלים בלבד. בסוף השבוע שעבר התקיימה ישיבה של מועצת הכבלים והלוויין, אשר בסופה אושרה בקשתו של רם לנדס, הבעלים של "קודה תקשרות", לסגור 3 מהדורות מקומיות, בירושלים, חיפה והשרון, והמהדורה בשפה הערבית, ולהשאיר 3 מהדורות באוויר - מרכז (תל אביב), צפון (קריית שמונה) ודרום (באר שבע).בהקשר זה, הובעה בימים האחרונים תרעומת רבה בקרב העובדים על היות המועצה "חותמת גומי" להחלטה הקשה.

בתוך כך, לוואלה! ברנז'ה נודע היום כי ארגון העיתונאים הצליח בימים האחרונים להשיג הסכם קיבוצי עם "קודה תקשורת", בדומה לזה שהושג בערוץ 10, במסגרתו יובטחו לעובדים שיישארו במערך (למעלה מ-150) הבטחה לאי קיצוצים ותנאים סוציאליים שונים. במסגרת ההסכם צומצם באופן משמעותי מספר העובדים המפוטרים מ-45 לפחות מ-30. לעובדים ישמרו הזכויות הסוציאליות, יותאמו תנאי השכר של העובדים באזורים השונים ויתווספו ימי חופשה.

בנוסף, כל העובדים הפרילנסרים במערך ייקלטו כשכירים, כל עובד יקבל יום חופש נוסף, שאינו ניתן לפדיון או צבירה, ולא יהיו פיטורים נוספים על רקע התייעלות וקיצוצי שכר עד 31 ביולי. עם כל אלו, ל"קודה תקשורת" תישמר הזכות לפטר עד 5% מכלל העובדים, אך זאת רק בתיאום מלא עם הוועד.

בהסכם נקבע כי אם החדשות המקומיות ימשיכו גם לאחר 31 ביולי 2013, ייחתם הסכם קיבוצי מול העובדים, שעל תוכנו יתבצע משא ומתן. עוד נקבע כי המפוטרים כעת, יהיו זכאים ל"זכות ראשונים" על כל משרה שתתפנה בחדשות המקומיות.

"לשמר את הקול האמיתי של הפריפריה"

רם לנדס, הבעלים של "קודה תקשורת", מסר כי "המשא ומתן התנהל בשקיפות מלאה ולכן היה קל יחסית להגיע להבנות. אני כואב על כל עובד שנאלצנו לפטר, אבל הקיצוץ התקציבי הפך את זה לבלתי נמנע. אני מודה לעובדים וגם למועצת הכבלים והלווין, שיצרה מתווה רגולטורי חכם, שאיפשר לצמצם למינימום הכרחי את פיטורי העובדים ולשמר את הקול האמיתי של הפריפריה".

עוד הוסיף לנדס כי: "אני מקווה שנצליח גם בעתיד להיות הבית של קבוצות גדולות בחברה הישראלית שלא מקבלות שום ביטוי בתקשורת הארצית ונצליח לשכנע את הממשלה להאריך את ההסדר מעבר לשבעת החודשים הקרובים, בשל חשיבות העניין".

חיים הר זהב יו"ר ועד העובדים מסר: " זהו יום מאוד כואב עבורנו. יום שבו חלק מהחברים שלנו נאלצים לעזוב את מקום העבודה. ניהלנו מו"מ תחת קיצוץ תקציבי שגרם לביטול חלק מהמדורות המקומיות. ההסדר אליו הגענו עם ההנהלה הוא הסדר טוב. הצלחנו לצמצם את כמות המפוטרים ולהסדיר את התנאים של כל מי שנשאר. יחד עם זאת, קשה לנו מאוד, כשחלק מהחברים שלנו לא ישארו".

"דווקא המהדורה בתל אביב תמשיך לשדר"

ראש עיריית חיפה יונה יהב פנה לשר התקשורת משה כחלון ביום חמישי האחרון והתקומם כנגד הכוונה לסגור את המהדורה המקומית בעירו. "באופן תמוה ומקומם, דווקא המהדורה המשודרת בתל אביב תמשיך ותשודר. במתווה שהוצג, יישאר כתב אחד שיכסה את כל מטרופולין הצפון, ויתכן כי בעת רצון ישודרו כתבותיו במהדורה המשודרת לתושבי קריית שמונה", כתב.

"מהלך זה, מעבר למשמעותו המידית – פיטורי עשרות עובדי תקשורת העושים מלאכתם קודש בפריפריות – הינו בבחינת זריית חול בעיניכם ובעיניי הציבור כולו", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully