וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוזנטל: "מעריב פעל כמו ארגון פשע"; מעריב: "טול קורה מבין עיניך"

7.1.2013 / 18:00

מלחמת הכפשות חסרת תקדים בין מספר 12 בעבודה מיקי רוזנטל לבין עיתון מעריב, זאת בעקבות התחקיר שפרסם אודותיו וממנו עלה כי בביתו קיימת קומת מרתף שנבנתה ללא היתרים

מס' 12 במפלגת העבודה, העיתונאי לשעבר מיקי רוזנטל, תקף הבוקר (שני) בחריפות את עיתון מעריב ואת עיתונאיו התחקירן קלמן ליבסקינד ועורך המוסף לשבת של העיתון אליק מרגלית - זאת בעקבות התחקיר שפרסמו אודותיו במוסף יום שישי האחרון וממנו עלה כי בביתו קיימת קומת מרתף שנבנתה ללא היתרים ומוחזקת בניגוד לחוק. רוזנטל האשים את ליבסקינד ומרגלית בכך שהם או מישהו מטעמם גנבו מסמכים מעיריית גבעתיים שעוסקים בעניין הנכס שברשותו. לוואלה! ברנז'ה נודע כי בעקבות הדברים, נערכה היום בדיקה בעיתון האם בדבריו של רוזנטל עילה לתביעת דיבה מצדם.

"יש אנשים מסוימים שחוששים שעצם שהייתי בכנסת עלולה לגרום להם נזקים ממוניים גדולים מאוד והם מפיצים עליי עלילות נוראיות, בין היתר גם את השמועה הזאת. זה הגיע לכל העיתונאים בישראל - רוב העיתונאים בדקו וראו שזה שטויות, שזה לא מחזיק מים", אמר היום (שני) רוזנטל על במת פאנל שנערך במתחם הדיור המוגן "אחוזת בית" רעננה, במסגרת מדגם בחירות שנערך במקום. "אמרתי למעריב שאני מבקש שיחכו יום יומיים - אני אביא להם את הכל, יש לי את כל המסמכים, התכתבות שלמה, אבל במעריב לא הסכימו לחכות".

"עיתונאי מעריב גנבו את התיק"

לדברי רוזנטל, "מעריב פעל כמו ארגון פשע, ובשנים האחרונות פועל לטובת אינטרסים זרים, לא רק במקרה שלי. זו בושה וחרפה לעיתונות". עיתונאית מעריב לשעבר, מזל מולם אשר הנחתה את הפאנל, ביקשה מרוזנטל שלא יתקוף את העיתון כיוון שאין במקום גורם שיגיב לדברים - אולם ביקשה ממנו להתייחס לטענת עיריית גבעתיים לכך שהמסמכים אותם הוא מציין לא נמצאו.

"העיתונאים של מעריב גנבו את התיק", ענה למועלם. "שבוע קודם היה שם עיתונאי של ידיעות אחרונות וצילם את כל התיק. המסקנה שלי היא שהעיתונאים של מעריב גנבו את התיק - או מישהו מטעמם".

"רוזנטל אימץ סגנון שבעלי חסינות משתמשים בו"

במעריב דחו היום בחריפות את דבריו של רוזנטל, וכאמור אף נערכה בדיקה ראשונית לבחינה משפטית של הדברים. "צר לנו שהמועמד לכנסת מר מיקי רוזנטל, עיתונאי בעבר, אימץ סגנון שיתכן ובעלי חסינות משתמשים בו, אך הוא אינו ראוי לעיתונאי המחויב באמירת אמת", אמרו לוואלה! ברנז'ה בתגובה.

בהתייחסם לטענותיו, אמרו במעריב כי "בכתבה שפורסמה בעיתון הועלו שתי טענות מהותיות ולפיהן דירתו של מר רוזנטל בגבעתיים כוללת מרתף בן 18 מטרים שנבנה ללא היתר וכי מר רוזנטל ידע על כך. עוד נטען כי מר רוזנטל לא שילם ארנונה בגין המרחב הלא חוקי שעשה בו שימוש במשך 22 שנים. לא היה במסמכים שסיפק מר רוזנטל לפני פרסום הכתבה ו/או אחרי פרסומה כדי להזים טענות אלה".

על האשמתו של רוזנטל כי עיתונאי מעריב גנבו את המסמכים מהעירייה, הגיבו בעיתון: "על כך יאמר 'טול קורה מבין עיניך'. כתב מעריב, קלמן ליבסקינד, עיין בתיק המצוי בארכיון של עיריית גבעתיים ברשות ורישומי העיריה יכולים להוכיח זאת".

"מעריב לא יגרר לסגנונו של מר רוזנטל ולא יגיב בגין דבריו חסרי הבסיס על העיתון. דברי ההשמצה שהשמיע מר רוזנטל מעידים על רצונו להיחלץ מפרסום אמת על מעשיו הנוגדים את דין", תגובת מעריב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully