יו"ר הוט סטלה הנדלר פורשת עקב הפיכת החברה לפרטית

הנדלר, שדורגה בראש דירוג שכר המנהלות של "ליידי גלובס" ב-2011, הגיעה למסקנה שבמבנה החדש של הוט התפקיד שלה הופך לפחות משמעותי

פחות משנתיים מאז מונתה לתפקיד, סטלה הנדלר, יו"ר דירקטוריון חברת הוט, הודיעה היום (ד') על פרישתה.

הנדלר פורשת בעקבות מחיקת הוט מהמסחר בבורסה והפיכתה לחברה פרטית, ולאחר שהגיעה למסקנה כי במבנה החדש יהפוך תפקידה להרבה פחות משמעותי.

"הפיכתה של החברה לפרטית, במקביל להשלמת מספר מהלכים אסטרטגיים אשר מיצבו את הוט במקום הראוי לה במפת השוק, הובילה אותי להחלטה כי זהו העיתוי הנכון עבורי לפרוש מהחברה", אמרה היום הנדלר והוסיפה כי "ברצוני להודות לפטריק דרהי על התמיכה והאמון בי, אשר סייעו לי רבות בהובלת החברה קדימה".

"אני עוזבת הנהלה חזקה ומובילה, עובדים מסורים ומקצוענים וחברה עם אסטרטגיה ברורה ומגובשת", הוסיפה הנדלר.

בשבועות האחרונים התרבו השמועות על כך שהנדלר צפויה לעזוב, אולם היא הכחישה זאת נחרצות. עם זאת, גורמים בשוק התקשורת העריכו כי בעקבות מחיקת הוט ממסחר והעובדה כי פטריק דרהי, בעל השליטה, נהיה מעורב יותר בחברה - גרמו להנדלר להסיק את המסקנה ולחפש אתגרים חדשים.

שיאנית השכר ב-2011

הנדלר דורגה במקום הראשון בדירוג שכר הבכירות של מגזין "ליידי גלובס" בשנה שעברה. עלות שכרה של הנדלר ב-2011 הסתכמה ב-14.8 מיליון שקל, מזה 1.8 מיליון שקל בשכר, 2 מ' ש' בונוס שנתי ו-11 מ' ש' באופציות שהיו מחוץ לכסף בעת מחיקת המניה מהמסחר בבורסה. (לסיפור המלא)

בדוחות השנתיים של הוט ל-2011 נכתב בהתייחס להעסקתה של הנדלר כי הסכם ההעסקה "הינו לתקופה שאינה קצובה בזמן, והוא ניתן להפסקה בהודעה מוקדמת בת 6 חודשים על ידי כל אחד מהצדדים. מובהר, כי במהלך תקופת ההודעה המוקדמת תהיה החברה מחויבת לשלם ליו"ר את כל רכיבי התגמול, אף אם החברה תחליט לסיים בפועל את עבודת היו"ר בחברה קודם לסיום תקופת ההודעה המוקדמת.

"בנוסף, במקרה של פיטורין בטרם חלוף 3 שנים ממועד תחילת תקופת ההעסקה (למעט במקרים מסוימים של פיטורין "בשל עילה" כמפורט בהסכם), תהא היו"ר זכאית לתשלום השכר החודשי וההטבות הנלוות כמפורט בתנאי ההתקשרות (אך לא לתשלום המענקים), עד לתום תקופה של בת 3 שנים ממועד תחילת ההעסקה".

שותפה לתהליך מחיקת החברה

הנדלר, נציין, הייתה שותפה לתהליך מחיקת החברה מהמסחר ואף הובילה אותו יחד עם נציגיו של דרהי, זאת על אף שהייתה מודעת לכך שתפקידה עלול להצטמצם.

למרות שהאג"ח של החברה ממשיך להיסחר והדירקטוריון ימשיך בעבודתו, דרהי צפוי כעת להיות קרוב יותר לעשייה השוטפת, והתוצאה הבלתי נמנעת היא שהנדלר לא תוכל לנהל את החברה כראות עיניה.

הנדלר, בעלת ניסיון רב בשוק התקשורת, כיהנה בתפקידה הקודם כמנכ"לית 012 סמייל במשך 8 שנים.

אל התפקיד הנוכחי הגיעה למרות שלא היה לה ניסיון קודם בניהול דירקטוריון, ולאחר שדרהי חיפש איש אמון ששולט ובקיא ברזי ההתנהלות העסקית בארץ ושמסוגל לייצג אותו ולתרום לו מניסיונו.

פטריק דרהי, בעל השליטה בהוט, מסר היום בתגובה: "לסטלה הנדלר תרומה יוצאת דופן בעיצוב דמותה החדשה של הוט, ליצירת המפנה המבורך של הפיכת החברה ליוזמת, יצירתית ומאתגרת תחרות. אני מצטער על החלטתה לפרוש ומאחל לה הצלחה באתגרים החדשים שתיקח על עצמה".