וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הערוץ הים תיכוני של "רשת" יעלה לאוויר בתחילת החודש הבא

16.1.2013 / 9:15

לאחר עיכוב של שנתיים, ערוץ הבידור הים תיכוני (25) יעלה לאוויר בתחילת פברואר, בשלב זה ב-yes בלבד - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. את כל תכני הערוץ תספק זכיינית ערוץ 2 רשת

ערוץ הבידור הים תיכוני (ערוץ 25) של האמרגן אבי גואטה וחברת "ניהול פלוס" יעלה לאוויר בתחילת החודש הבא - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. את תכני הערוץ מספקת ומפיקה זכיינית ערוץ 2 רשת. בשלב זה יעלה ערוץ בחברת הלוויין yes בלבד ולא בחברת הכבלים HOT. המועצה לשידורי כבלים ולווין אישרה לשדר את הערוץ חינם במשך חודש, ולאחר מכן הוא יינתן בתשלום למנויים. השם הזמני שניתן לערוץ בהתחלה, "ערוץ אחלה" - נזנח. את הערוץ ינהלו ויערכו יובל ניסני ורובי בן שמעון.

בימים האחרונים מתקיימים בקדחתנות צילומי קליפים של אמנים ישראלים בז'אנר הים תיכוני שנועדו למלא זמן מסך בערוץ, שבו ישודרו מלבד קליפים גם תכני "בידור ים-תיכוני", כך לפי ההגדרה, ובהן סדרות, תכניות אירוח וסרטים מישראל וממדינות כמו טורקיה ויוון.

איום מיידי על ערוץ 24 שבבעלות קשת

העלאת הערוץ הים תיכוני באפיק 25 אושרה לפני שנתיים, אולם עלייתו לאוויר התעכבה מסיבות שונות, בהן גיבוש המודל הכלכלי שלו ושינויים שנדרשו בתקנון המועצה לשידורי כבלים ולווין לעניין המגבלה של היקף האחזקות של בעל מניות בערוץ אחר. על פי תיקוני הבעלויות שאישרה המועצה, בעל זיכיון יכול להפיק עד 20% מכמות הערוצים בפלטפורמות השונות, זאת לאחר שקודם לכן עמדה המגבלה על 10%. תיקון זה מאפשר בעצם את העלאתו של הערוץ, שנמנעה עד כה בגלל כמות אחזקותיו של אביב גלעדי, מבעלי מניותיה של רשת. יחד עם זאת הזכיינית רשת אינה שותפה, בשלב זה, במניות הערוץ.

ערוץ 25 יהווה איום מיידי על ערוץ 24 שבבעלות זכיינית ערוץ 2 קשת. עם השלמה הרכישה של הערוץ ערכה לו קשת מיתוג מחודש וכיום הוא מתמקד בתכנים ים תיכוניים, בהם תכנית הדגל "איין גולן קורא לך" המשודרת מול the voice של רשת והצליחה, בעזרת קידום של זכיינית האם, להביא את הערוץ לשיא רייטינג של 8.6% - נתון חריג בגובהו לערוץ נישה. אולם קרבת האפיקים 24 ו-25 והעובדה כי בניגוד לערוץ 24 בערוץ 25 לא ישודרו פרסומות מהוות עבורו איום ממשי.

בקשת חזו את האיום הזה וביקשו מהמועצה, וקיבלו, אישור לשינוי הרישיון של הערוץ שבבעלותם. כעת מתאפשר לקשת להשקיע עד 30% מסכום ההשקעה השנתי בתוכניות מעורבות של בידור ומוזיקה, ובלבד שתוכניות אלה יכללו 60% תכנים מוזיקליים לכל הפחות. קשת ביקשה גם להגדיל את היקף השידורים בתחום התרבות וסגנון חיים ולהכיר בהשקעה בתכנים אלה כחלק ממחויבויות ההשקעה השנתיות של הערוץ - אולם סורבה. בערוץ 25 יהיו תכנים אלה חלק ניכר מתמהיל השידורים.

ברשת בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully