וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים: "לחייב את הנהלת מעריב להסביר האיחוד עם מקור ראשון"

21.1.2013 / 14:31

בארגון, אשר פנה הבוקר לביה"ד לעבודה בנושא, מביעים דאגה כי המיזוג המתוכנן יביא לפגיעה בתנאי העבודה של עובדי מעריב, ובכללה, פגיעה בתנאי השכר והרחבת היקף הפיטורים

ארגון העיתונאים הגיש לבית הדין האזורי בקשה לחייב את הנהלת מעריב לספק לעובדים הסברים על מהלך המיזוג בין מעריב למקור ראשון ולשתף אותם בו. בארגון מביעים דאגה שמא המיזוג המתוכנן יביא לפגיעה בתנאי העבודה של עובדי מעריב, ובכללה תוספת עבודה, פגיעה בתנאי השכר והרחבת היקף הפיטורים. בפנייתו לבית הדין מבקש הוועד להורות לשלמה בן צבי, בעליו של "מעריב" ו"מקור ראשון", כי יימנע משינויים מבניים וארגוניים חד צדדיים בעיתון בניגוד לדין, להעביר לארגון את כל המידע הרלוונטי לגבי שינויים כאמור, לקיים משא ומתן קיבוצי עמם.

במכתב שהועבר לפני שעה קלה לעובדי מעריב כתבו אנשי וועד העובדים כי למרות פניות חוזרות ונשנות שלהם להנהלה הם לא קיבלו תשובות בעניין המיזוג, למעט האמירה שמבחינת ההנהלה "לעובדים אין מקום בדיונים על המיזוג" - כך לדבריהם.

"אנחנו שוב מגלים פרטים על הנעשה במעריב דרך פרסומים אצל כלי תקשורת מתחרים, וכשהמגעים מול ההנהלה וההידברות בנושא זה לא מובילים לאף התקדמות, אנחנו מוצאים שאין לנו כל ברירה אלא לפעול בכלים משפטיים ולחייב את ההנהלה לכבד את עובדיה במידע, שיתוף ושקיפות".

בוועד ציטטו את דבריו של מו"ל העיתון שלמה בן צבי בפתח גיליון "מעורבים" שהוציא העיתון ביום שישי, בו כתב: "חברות עסקיות בכל העולם יודעות היום כי ההשקעה הבטוחה, שמחזירה את עצמה בוודאות, היא ההשקעה בהון האנושי, בעובדים, באנשים שמאחורי המספרים ומאחורי ההצלחה", והוסיפו כי "אנחנו מקווים שהנהלת החברה תפעל לאור דברים אלה של בן צבי, תשקיע בעובדיה, ותכבד אותנו ואת התארגנותנו".

תגובת מעריב לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully