וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונה רמון זועמת על "ישראל היום": הקדים ראיון נרחב עמה ב"ידיעות אחרונות"

30.1.2013 / 12:05

מקורבים לרמון אמרו היום לוואלה! ברנז'ה כי אף נשקלה אפשרות של הגשת תביעה נגד העיתון על פרסום תוכן ההרצאה שלה בשבוע שעבר ללא קבלת אישור לכך ממנה

כתבה שפורסמה בשבוע שעבר בעיתון "ישראל היום" והתבססה על הרצאה שנתנה רונה רמון, עוררה את זעמה של רמון על העיתון – כיוון שנעשתה ללא תיאום עמה ופורסמה שבוע לפני פרסומו של ראיון נרחב ובלעדי עמה במוסף "7 ימים" של ידיעות אחרונות.

הריאיון בידיעות נקבע לרגל עשור לאסון קולומביה ובמסגרת שבוע החלל הבינלאומי ע"ש אילן רמון שמצוין השבוע, ובעיקר לרגל צאת ספרה של רמון – שיצא לאחרונה בהוצאת "ידיעות ספרים" והובאו בו קטעים מיומניו של אילן רמון. מקורבים לרמון אמרו היום לוואלה! ברנז'ה כי רמון אף שקלה אפשרות של הגשת תביעה נגד "ישראל היום" על פרסום תוכן ההרצאה שלה ללא קבלת אישור לכך ממנה. בתוך כך, גם בידיעות אחרונות כועסים על ישראל היום ומציינים שאין זו הפעם הראשונה שהם מקדימים להם ראיון בלעדי עם פרסום כתבה שהיא, כך לדברי גורמים בקבוצת ידיעות, "זיוף של כתבה בלעדית".

את הריאיון עם רמון עבור "7 ימים" תיאמו אנשי הוצאת ידיעות, וערכה אותו כתבת המוסף אמירה לם. הוא נערך בטרם היא ערכה את ההרצאה, אליה הגיעה כתבת "ישראל היום" חגית רון רבינוביץ' שפורסמה תחת הכותרת "רונה רמון מדברת על הכל". הכתבה הציגה אמנם דברים גלויי לב שאמרה רמון, אולם היא לא אמרה אותם ל"ישראל היום" אלא לקהל שהגיע לשמוע אותה בהרצאה שהיא מעבירה. מטעם רמון הבהירו השבוע כי הם לא ידעו כי בקהל נמצאת כתבת של העיתון וכי הגעתה לא תואמה עמם, ולכן לא התאפשר להם למנוע את הפרסום או להגביל אותו. לשאלה האם אין בכך מעשה עיתונאי לגיטימי, גם אם לא תואם מול אנשי יחסי ציבור, ענו אנשיה: "הדברים נבדקים".

"אקט עיתונאי פחדני, וזו לא פעם ראשונה"

כאשר אנשי ידיעות אחרונות ראו את הכתבה בת 3,500 המילה בעיתון המתחרה, הם התקשרו לרמון בכעס. "זה הפתיע את כולנו, ורונה עצמה הייתה ממש מזועזעת", מספר גורם בקבוצה. "נכנסת כתבת להרצאה של רונה ומתמללת את כולה בלי אישור – הם ממש פוגעים לה בפרנסה ולכן היא אף שקלה אפשרות של הגשת תביעה בעניין. הרי אין כאן שום עניין של תום לב, כולם ידעו שרונה נותנת ראיון גדול בידיעות אחרונות כי זה שבוע החלל ובידיעות היא מוציאה את הספר שלה. מה שישראל היום עשו זה אקט עיתונאי פחדני, וזו לא פעם ראשונה".

כוונתו של הגורם היא לפרשה הקודמת מבחינת אנשי ידיעות אחרונות – צאת רב המכר "חמישים גוונים של אפור". הספר יצא בישראל בהוצאת הספרים של ידיעות אחרונות, ולקראתו תואם לעיתון ראיון ראשון בישראל עם הסופרת אי. אל. ג'יימס. שבועיים קודם לפרסומו, נדהמו אנשי ידיעות לקרוא בישראל היום כתבה המוצגת כראיון עמו, כאשר למעשה – כך לטענתם –מדובר היה באוסף של תרגומי חלקי ראיונות שניתנו לכלי תקשורת אחרים.

כתבת ישראל היום חגית רון רבינוביץ' בחרה שלא להתייחס לטענת ידיעות אחרונות, ואמרה לוואלה! ברנז'ה כי רמון לא יצרה עמה כל קשר בעקבות הכתבה והפנתה לקבלת תגובת ישראל היום. במוסף "7 ימים" ובהוצאת ידיעות ספרים בחרו שלא להתייחס לידיעה. רונה רמון ביקשה שלא להתייחס והפנתה לקבלת תגובה מיחסי הציבור של קרן רמון. ממשרד יחסי הציבור "קום אנד סנס" נמסר בשמה: "אנחנו מסרבים להתייחס לנושא". מ"ישראל היום" נמסר כי "העיתון מסרב להתייחס לנושא מפאת כבודה של רונה רמון וההערכה שהוא רוחש לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully