וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומבינה אחרונה, ופרידה

3.2.2013 / 12:57

בית משפט השלום בי-ם הרשיע שני משכפלי מפתחות שרימו את לקוחותיהם בשיטה שנחשפה בתכנית ,כלבוטק" - זאת בין היתר על סמך עדותו של גולן יוכפז, היום מנכ"ל חדשות 10

בעוד "כלבוטק" בחופשת מעבר מערוץ 2 לערוץ 10 תוצאות התחקירים שלה ניכרות בשטח: בית משפט השלום בירושלים הרשיע בשבוע שעבר את בועז פמסון ואבשלום לאוזון, שני משכפלי מפתחות שרימו את לקוחותיהם בשיטה שנחשפה בתכנית בשנת 2006. השניים הורשעו בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, והרשעתם התבססה על עדותם של תחקירי התכנית שהגיעו לקבל שירות אצל השניים ותיעדו אותו באמצעות מצלמה נסתרת, וכן על עדותו של עורך התכנית דאז – גולן יוכפז, כיום מנכ"ל חדשות 10.

על פי כתב האישום, השניים עבדו בחנות לשכפול מפתחות במבשרת ציון וכאשר הגיעו לחנות לקוחות שהיו מעוניינים לשכפל מפתחות לרכב שהותקן בהם שבב אלקטרוני (אימובילייזר), השניים היו מפרקים את השבב האלקטרוני מהמפתח המקורי של הרכב ומצמידים אותו לאנטנה שבסמוך למתג ההתנעה ברכב ובכך עוקפים את המערכת כך שלא יהיה צורך במפתח עם שבב. הם הציגו ללקוחות מצג שקרי לפיו המפתחות המשוכפלים הם בעלי שבב אלקטרוני, ואף גבו עבורם תשלום בסכום שנע בין 463 ל-690 ש"ח כאשר בפועל סיפקו ללקוחות מפתחות רגילים שעלות שכפולם היא 38 ש"ח לערך.

בית המשפט קיבל את החומר הערוך של יוכפז

בפני בית המשפט העידו שלושה מתחקירני התכנית שביקשו מטעמה התכנית להשתמש בשירותיהם של השניים, ומצלמה נסתרת שהותקנה ברכבם חשפה את התרמית. יוכפז, במסגרת עדותו הגיש את דיסק התכנית, ולמרות שהחומר בה היה ערוך – קיבל אותו בית המשפט כראייה לאחר שיוכפז העיד כי תוכן הכתבה תואם את התוכן הגולמי שהיה בידי מערכת התכנית.
בעקבות חשיפת התכנית, אמר הנאשם בעל החנות "אני מודה בחשד ששכפלתי מפתח לרכב, כאשר לא הייתי מצליח לשכפל אותו כדין, הייתי עושה קומבינה שאני יכול לשכפל את המפתח", והודה בכל העובדות שהוצגו בתכנית. הוא טען כי רצה לשמור על הרעיון של שיטת השכפול כסוד מקצועי ולכן נמנע מליידע עליה את לקוחותיו.

תכניות כלבוטק הביאו לא פעם לפתיחת חקירות או הרשעות שזכו לתהודה ציבורית רחבה. תחקיר על משחטת "אדום אדום" של תנובה הביא לחקירה נגד החברה של המשרד להגנת הסביבה ולתלונות שהוגשה למשטרה על ידי עמותות למען בעלי חיים. בעקבות תחקיר "ניאופלם" של התכנית הוגשה ייצוגית נגד החברה על סך 55 מיליון שקלים, ולאחרונה בעקבות הפינה של בוקי נאה, החליטה הפרקליטות להגיש כתב אישום על מרמה נגד תושב ירושלים בגין מעשי מרמה ועוקץ שביצע.

"כלבוטק" שודרה בזכיינית ערוץ 2 רשת במשך 14 השנים האחרונות לאחר שעברה מרשות השידור בתום שני עשורים. לפני שבועיים הודיע דירקטוריון ערוץ 10 על מיניו של מגיש התכנית והבעלים שלה, רפי ניגת, לתפקיד מנכ"ל ערוץ 10. יחד איתו תעבור גם התכנית לערוץ, ובו תשודר העונה הבאה שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully