וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה נגד רינה מצליח: "מעלה בתפקידה העיתונאי"

3.2.2013 / 14:21

התבטאותה של הכתבת הפוליטית של חדשות 2 כי נמנעה מסיקור מפלגת "ארץ חדשה" כיוון שלא מצאה את העומד בראשה אלדד יניב אדם אמין – הביאה לתלונה שהגישה עמותת "לדעת" בנושא

התבטאות של הכתבת הפוליטית של חדשות 2 רינה מצליח בתכניתה ב"רדיו ללא הפסקה", בה אמרה כי נמנעה מסיקור מפלגת "ארץ חדשה" כיוון שלא מצאה את העומד בראשה אלדד יניב אדם אמין – הביאה לתלונה שהוגשה ליו"ר דירקטוריון החברה עו"ד תמי רווה ולמנכ"ל, אבי וייס, ודרישה כי מצליח תתנצל בשידור.

לפני שבועיים אמרה מצליח בתכנית הרדיו "זה שעולה וזה שיורד" עם חגי גולן כי במסגרת סיקור מערכת הבחירות בערוץ 2 נמנעה במכוון מלאזכר את "ארץ חדשה" כי באופן אישי לא האמינה לסיפורו של אלדד יניב. "אני רוצה לדבר על המפלגה הקרויה ארץ חדשה והאיש הקרוי אלדד יניב", אמרה. "נמנעתי מלדבר עליהם עד עכשיו, כי חשבתי שצריך למנוע חשיפה מהתופעה הזאת לפני בחירות, כיוון שהוא התמודד לכנסת". היא הוסיפה: "לא האמנתי לו אז ואני לא מאמינה לו עכשיו, ואני רוצה לגלות שביעות רצון שגם הציבור לא האמין לו והוא לא נכנס לכנסת".

"הלכה למעשה הגב' מצליח מודה כי מעלה בתפקידה העיתונאי, מבחירה מודעת ועל פי השקפתה הפרטית", כתב לרווה יו"ר עמותת לדעת פרופ' אלי פולק, שייחס למצליח זדון של ממש. "הגב' מצליח ניצלה את מעמדה וכוחה ככתבת פוליטית מובילה במטרה לנסות ולהשפיע על סיכויי הבחירה של אחת המפלגות", הוסיף.

"אי פרסום מידע שיש בו עניין לציבור לצורך פגיעה פוליטית והשפעה על תוצאות הבחירות הוא מעשה שיש בו חרפה, מדובר בהחלטה שמטילה קלון על יושרה העיתונאי של רינה מצליח. דווקא במצבים כאלו ישנה חשיבות כפולה לעריכת בירור שכזה ויש בו עניין רב לציבור הרחב". פולק דורש מרווה כי תורה על עריכת בדיקה עם מצליח והפקת לקחים, כמו גם לאלץ אותה להתנצל בשידור.

טרם התקבלה תגובת חדשות 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully