וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי ההתארגנות: ועד עובדים יציג גם ב"כלכליסט"

6.2.2013 / 15:09

לוואלה! ברנז’ה נודע כי ארגון העיתונאים הכריז על ועד יציג ראשון בקבוצת ’ידיעות’ - זאת בהתבסס על פסיקת ביה”ד, אשר הכיר בהתארגנות עובדים בחברת בת כ”יחידת מיקוח נפרדת"

התארגנות עובדי קבוצת ידיעות אחרונות: ועד העובדים הזמני של "כלכליסט" הודיע להנהלת העיתון על הקמת ועד יציג – כך נודע לוואלה! ברנז'ה. התארגנות העובדים בעיתון הכלכלי החלה לפני כמעט משנה, והיא נעשתה בשקיפות אל מול מנהלי העיתון.

ההכרזה על ועד יציג בעיתון מתבססת על פסיקה תקדימית שנתן בחודש שעבר בית הדין הארצי לעבודה ובה נקבע כי רשת "מחסני חשמל" היא בבחינת מה שמכונה "יחידת מיקוח נפרדת" בתוך חברת "אלקטרה מוצרי צריכה", כך שניתן להכיר בהתארגנות העובדים בה. המשמעות עבור ועד עובדי "כלכליסט" היא שהם נחשבים, בעקבות הפסיקה, ליחידת מיקוח נפרדת ועצמאית בתוך קבוצת "ידיעות אחרונות".

מבין כל גופי התקשורת הגדולים בעיתון "ידיעות אחרונות" ישנו מספר העיתונאים הנמוך ביותר אשר הצטרפו לארגון העיתונאים הפועל בחסות הסתדרות העובדים. לצורך הכרה בוועד יציג נדרשת הצטרפות של לפחות שליש מהעובדים, והקושי של ארגון העיתונאים בגיוס עובדי ידיעות אחרונות העיב על ניסיונות הקמת הוועדים ב"כלכליסט" וב-ynet בעוד הייתה קיימת המחלוקת האם מדובר ביחידות מיקוח נפרדות. כעת, עם פסיקת מחסני חשמל, נסללה לכך הדרך.

במכתב שנשלח לעובדי העיתון עם תחילת ניסיון ההתארגנות כתבו אנשי הוועד הזמני: "גם ב'כלכליסט' יש מה לשפר ולשמר, אך בעיקר יש לפתוח ערוץ הידברות מסודר ורציף בין העובדים להנהלת העיתון. בבסיס הערוץ צריכה להיות מעוגנת המטרה המשותפת לכולנו ש'כלכליסט' ימשיך ויהיה העיתון הכלכלי המוביל בישראל ויהווה עבור כולנו מקום עבודה שאנו גאים לקחת בו חלק".

תגובות "כלכליסט" וארגון העיתונאים טרם התקבלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully