וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושפת פרשת האונס לכאורה, הדס שטייף: "קוראים לי נאצית. קיבלתי איומים"

7.2.2013 / 11:41

כתבת המשטרה של גל"צ: ”במגזר החרדי אומרים שאני המעלילה של שנת 2013". אתר ”חדרי חרדים”: ”מה שקיבלנו זה ערמת שמועות חסרות אימות שממחישות טוב את מצב העיתונות בישראל"

כתבת המשטרה של גלי צה"ל הדס שטייף שהעלתה לכותרות את החשד לכאורה של אונס ילדה בת חמש במודיעין עילית נמצאת תחת מבול של נאצות מאז אתמול, כאשר פרסמו כתבי ערוץ 2 משה נוסבאום וגיא פלג ראיון עם המקור של שטייף, רכזת הגנים בעיר, שטענה כי שיקרה לתקשורת ולמשטרה. במשטרה מתייחסים בספקנות לראיון וחושדים כי הוא נעשה בעצת או תחת איומים של בכירים בקהילה החרדית ועורכי דינה, אולם הפרסום של שטייף עודד את זעמם של רבים שמאשימים אותה מאז בהוצאת דיבתו של ציבור שלם.

לפני יומיים פרסמה שטייף בגלי צה"ל כי המשטרה חוקרת חשד לאונס של ילדה בת חמש שהובאה לבית חולים בבני ברק, שם סרבו לשתף פעולה עם החוקרים. החשד הוא כי הילדה הובאה לבית חולים פרטי בבני ברק, ושם סירבו לתת למשטרה פרטים על המשפחה. שטייף סיפרה על קשר של שתיקה סביב המקרה בהוראת הרבנים הבכירים ובשיתוף מערכת החינוך המקומית. הפרשה עוררה סערה ודיון ציבורי בנושא תקיפות מיניות בתוך החברה החרדית.

"למרות תפקידה העיתונאי היא לא טרחה לאמת כי המקרה אכן אירע"

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אומרת שטייף כי את הודעות הנאצה שקיבלה בפייסבוק ופרטי שיחות טלפון מאיימות שהיא מקבלת – היא שומרת, ואת המתלוננים היא מפנה להתלונן נגדה במשטרה. "הפרסום הזה חצה את המגזר החרדי לשניים: כאלה שמצלצלים אלי כדי לתמוך בי ואומרים לי שסוף סוף הוצאנו דברים אל האור ומצד שני כאלה שמאוד לא אוהבים את זה", היא אומרת. "הם קוראים לי נאצית, שקרנית, במגזר החרדי אומרים שאני 'המעלילה של שנת 2013'.

באתר "בחדרי חרדים" תקפו את שטייף בחריפות על הפרסום. "למרות תפקידה העיתונאי היא לא טרחה לאמת כי המקרה אכן אירע, או למצוא נתונים על אחוזי אי הדיווח למשטרה על פשעי מין במגזר החרדי, כל מה שקיבלנו זה ערמת שמועות חסרות אימות, כנראה שבווטסאפ זה נשמע הרבה יותר טוב", כתב שם מאיר לבנון. "אז למרות שיתכן בהחלט כי הרבנים מסתירים או מגוננים או אפילו אוכלים מצות עם דם ילדים נוצרים, עבודה עיתונאית זו לא, והבמה שנותנים לה כלי התקשורת הם פשיטת רגל מקצועית שממחישה את מצב העיתונאות בישראל".

שטייף לא מתרגשת מהביקורת. "כבר נתקלתי בימי חיי בעוינות גדולה, גם מצד חברי לתקשורת, גם במגזרים אחרים כמו במגזר הערבי. אני אומרת שאני ישנה טוב בלילה ושאותי אין מה לנסות להפחיד. אני גאה בזה שהצלחתי לעלות לסדר היום הציבורי סיפורים קשים שהיו במסתרים ובמחשכים, והגיעו אלי סיפורים דומים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully