וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה נגד yes: "שום סיבה למצב סטיגמה לפיה אישה גדולת ממדים היא בהריון"

10.2.2013 / 11:29

בתלונה שהוגשה בסופ"ש למנכ"ל החברה רון אילון ולמועצה לשידורי כבלים ולוויין המפקחת על שידורי yes, דורשת עמותת "ידיד" להוריד את הפרסומת מהאוויר: "מהווה זלזול בוטה"

הפרסומת החדשה של yes בכיכובה של ג’וליה לואיס דרייפוס מעוררת מחלוקת באשר ליחס המופגן בה כלפי אנשים בעלי עודף משקל. בתלונה שהוגשה בסוף השבוע למנכ"ל החברה רון אילון ולמועצה לשידורי כבלים ולוויין המפקחת על שידורי yes, דורשת עמותת "ידיד" להוריד את הפרסומת מהאוויר בטענה כי היא מהווה "פגיעה אמתית ולא מוצדקת בציבור גדול של אנשים".

הפרסומת מציגה את לואיס דרייפוס ("סיינפלד", "ויפ") פוגשת באישה כבדת-משקל ומאחלת לא מזל טוב לרגל היריון. כאשר האישה טוענת כי היא אינה בהריון, מתנצלת הפניה דרייפוס בפרהסיה אולם עולבת בה בשנית כאשר היא מסבירה את הטעות בכך שאותה אישה לא ניהלה מערכת יחסים רומנטית, עם רמיזה לכך שהסיבה היא עודף המשקל שלה.

yes: "אם כבר ישנה דמות המוצגת באופן נלעג, הרי שזו דמותה של ג'וליה"

הפרסומת הופקה באמצעות משרד הפרסום מקאן-אריקסון והיא משודרת, לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, בהשקעה של 1.5 מיליון דולר. בשבוע האחרון היא זכתה לתואר הפרסומת הזכורה ביותר לשבוע הראשון להופעתה, והרביעית האהודה ביותר באותו השבוע.

"יש הרבה אנשים מאותגרים משקלית בחברה הישראלית. היחס אליהם במקרים רבים הוא מזלזל ובוטה, אין שום סיבה למצב סטיגמה שלפיה אישה גדולת ממדים היא או בהריון או סתם שמנה שאף אחד לא רוצה לצאת איתה", כתב סמנכ"ל עמותת "ידיד" רן מלמ"ד למנכ"ל yes. "בשם ציבור גדול של נשים, גם רזות, ושל גברים, גם רזים, אני דורש ממך התנצלות פומבית. והסרת הפרסומת מידית ובמקומה פשוט לשדר שקופית של התנצלות".

דוברת חברת yes מירית כהן, מסרה בתגובה: "מדובר בסרטון פרסומת היתולי והומוריסטי המבוסס על סגנון דמויות מוכרות אותן גילמה השחקנית ג'וליה לואי דרייפוס בעברה. המסר של הפרסומת הוא התמודדות עם טעויות, ואם כבר ישנה דמות המוצגת באופן נלעג, הרי שזו דמותה של ג'וליה - המבצעת את הטעות. אין ולא היתה כאן כל כוונה לפגוע באוכלוסייה כלשהי ואם מישהו מרגיש עצמו נפגע- אנו מתנצלים על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully