וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: בערוץ 10 מאיימים לתבוע אישית את בכירי רשת - "ביזו את ביהמ"ש"

13.2.2013 / 12:37

בערוץ 10 העבירו הבוקר לבכירי זכיינית ערוץ 2 מכתבים רשמיים ובהם איום לתבוע אותם אישית – כך נודע לוואלה! ברנז'ה. לטענתם, "ברשת הציגו את 'הישרדות' כחלק מלוח השידורים"

שלב נוסף במלחמה על "הישרדות": בערוץ 10 העבירו הבוקר (רביעי) לבכירי זכיינית ערוץ 2 "רשת" מכתבים רשמיים ובהם איום לתבוע אותם אישית – כך נודע לוואלה! ברנז'ה. במכתבים, שהוגשו באמצעות שליח למנכ"ל אבי צבי, המשנה למנכ"ל אילן טוביהו ומנהל הפריים-טיים ארז בן הרוש, טענו אנשי ערוץ 10 כי כיוון שבזכיינית הציגו את "הישרדות" כחלק מלוח השידורים של רשת בפני מפרסמים – הדבר מהווה ביזיון בית המשפט ונוגד את החלטותיו ועל כן בכוונתם לתבוע את הבכירים באופן אישי.

לפני חודשיים ערכה רשת כינוס ללקוחותיה ובה הציגה מצגת עם לוח שידורי החורף המתוכנן לשנת 2013. לטענת ערוץ 10 בן הרוש הדגיש בפני הנוכחים כי למרות מגבלות משפטיות הוא "מאמין כי התכנית תשודר בסופו של דבר ברשת". את אירוע המפרסמים הזה שהתקיים ב"זאפה" ברמת החייל בתל אביב, הנחה אילן טוביהו, המשנה למנכ"ל הזכיינית והוא נערך שבוע לאחר שבית המשפט המחוזי שקבע כי חברת Castaway המחזיקה בזכויות הפורמט "הישרדות" הפרה חוזה מול ערוץ 10 והורה על צווי מניעה האוסרים על הזכיינית רשת לעשות כל צעד בעניין התוכנית "הישרדות", לרבות הכנות להפקה ושיווק.

במכתב ששלח עו"ד ברוך כצמן לבכירי הזכיינית נכתב: "אנו רואים בחומרה רבה את העובדה כי רשת ומנהליה הבכירים ניסו לשווק את התוכנית 'הישרדות' למפרסמים הגדולים במשק, למשרדי הפרסום, למפיקים, לחברות רכש המדיה וכיו"ב ובשעה שקיימת החלטה ברורה של בית המשפט המחוזי, אותה החלטה שלא שונתה בבית המשפט העליון". במכתב מצוין כי ערוץ 10 יתבע את רשת ואת ראשיה באופן אישי בגין ביזיון בית המשפט, אם הזכיינית רשת לא תפנה באופן מיידי בכתב אל כל גורם אשר לקח חלק בכנס שקיימה רשת ותבהיר שהיא חוזרת בה, באופן מלא ומוחלט, מכלל הדברים שהוצגו ונאמרו במסגרת הכנס בכל הנוגע להיותה של "הישרדות" חלק מלוח השידורים הצפוי של רשת.

"מצער ומביך שערוץ 10 צריך להשתמש בשמם של בכירי רשת"

מאחורי ההחלטה להגיש תביעות אישיות נגד בכירי רשת עומד מנכ"ל הערוץ החדש, רפי גינת, עד לאחרונה אחד מהעוגנים החזקים ביותר של הזכיינית רשת. מעברו לערוץ 10 רק ליבה את סכסוך הפרוגרמינג המשפטי בין שני הגופים ולאחרונה פנו בזכיינית ערוץ 2 להית המשפט המחוזי וטענו כי מעבר "כלבוטק" לערוץ 10 הינו הפרה של סעיף האופציה הבלעדית המוקנית ל"רשת" בהסכם שלה עם הפקת "כלבוטק" - חברת "רפי גינת הפקות" שבבעלותו של רפי גינת. הרשת טוענים כי המעבר הוא עילה לסילוק התביעה של ערוץ 10 בעניין "הישרדות".

יצויין כי מדובר בצעד חריג וכמעט חסר תקדים. "אנחנו חוצים פה קו מסוים ומכוונים אישית נגד מנהלים ברשת", אומרים גורמים בערוץ 10. "זה כבר לא חברה מול חברה, אנחנו מכוונים אישית נגד מנהלים. זה מאוד חריג לעשות את זה אבל אין לנו ברירה כי הם פשוט מפרים את צווי המניעה של בית המשפט, לא בהיחבא, אלא בפומבי ובלי להתבייש". בכיר אחר בערוץ אמר הבוקר בנושא: ""להציג את הישרדות למפרסמים במסגרת לוח שידורים, למרות צו המניעה מבית המשפט זה בעצם להפגין זלזול מוחלט בהחלטת השופט. שלחנו לרשת מכתבים והמתנו למענה. היות ולא הגיע מהם שום תשובה עניינית אנחנו נאלצים לנקוט בצעד חמור. מה שראשי רשת עשו פה זה להוסיף חטא על פשע".

מרשת נמסר בתגובה: "מצער ומביך שערוץ 10 צריך להשתמש בשמם של בכירי רשת כדי להשיג עוד כותרת בעיתון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully