וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתי דודאי VS אמנון לוי, שלב ההוכחות

מאבק הגרסאות בין משתתפת ”מעושרות” למגיש ”פנים אמיתיות” עולה מדרגה, ולידי וואלה! ברנז’ה הגיע הסרטון בו מציגה דודאי את החומרים אשר צילמה במקביל לריאיון המדובר

יח"צ - חד פעמי

אתי דודאי מציגה הבוקר (רביעי) את חומרי הגלם מהריאיון שהעניקה לאמנון לוי בשבוע שעבר, ראיון שלטענתה נערך באופן שגרם לה עוול ונזק תדמיתי כיוון שהוצאו בו קטעים מהקשרם. חומרי הגלם של הריאיון נמצאים בידי דודאי לאחר שהפקת התכנית התירה לה לצלם אותו באמצעות צלם מטעמה במקביל לצלם מערכת התכנית. "רציתי לראות את הכתבה הערוכה והוא לא הסכים, אז אמרתי שאני אצלם אותה בעצמי והסכמנו על כך", סיפרה הבוקר לוואלה! ברנז'ה. "אני מאוד כועסת, התכנית הזו עשתה בי פגיעה ועל לא עוול בכפי באופן שבו הם ערכו את הדברים".

בימים האחרונים עמלה דודאי על עריכה השוואתית של חומרי הגלם אל מול הריאיון ששודר לבסוף בערוץ 10. כך למשל אומר לוי בפתח התכנית כי היא זו שיזמה את הריאיון, אולם היא טוענת כי היא נענתה לפניות שלו ומציגה קטע מהריאיון בו הוא אומר שהיא לא רצתה להתראיין וכי הוא "ניסה המון". אבל הקטע שעורר את זעמה של דודאי יותר מכל הוא השימוש שנעשה בפרומו בצילומים מהם היא ממררת בבכי. "הוא פשוט ערך את זה איפה שבא לו" אמרה והוסיפה כי בפועל, היא בכתה לאחר שנשאלה על בעלה המנוח. בתכנית הוצג הקטע לאחר שאלה המתייחסת למצבה הכלכלי.

כאשר שאל אותה אמנון "האם את ענייה" היא ענתה לו, בחלק שלא נכנס לתכנית, "איזה שאלה זו מצדך? לא אינטליגנטית במיוחד". בפרומו הוצגה התשובה שלה "אני חיה בצורה קשה". עוד מציגה דודאי כיצד ענה לה לוי לאלתה בביתה שהוא מאמין לה שהיא לא משקרת לו, ולצופים אמר בצורה חד משמעית כי היא משקרת. את סרטון הווידאו חתמה בשירו של אריק איינשטיין "עיתונאי קטן שלי".

"כל מי שצפה בתכנית יכול להתרשם בעצמו אם דודאי אומרת אמת"

בערוץ 10 מגיבים היום בתקיפות לסרט שמציגה דודאי. "אחרי שהשתלחה בשופט בית המשפט המחוזי איתן אורנשטיין בטענה שהוא מתנכל לה, במנהל העיזבון עו"ד ארז חבר בטענה שהוא שקרן וחמדן, ובכל אלו שתובעים אותה ואת בעלה לשעבר ז"ל, בוחרת אתי דודאי כעת לצרף לחברה מכובדת זו את התכנית שהראתה את פניה האמיתיות", אומרים שם. "לצערנו, הסרט שערכה דודאי לא הועבר למערכת "פנים אמיתיות" ולכן אנו מתייחסים רק לדברים לגביהם התבקשנו להגיב".

"אתי דודאי טוענת שהתוכנית פגעה בה וזאת על ידי עריכה מגמתית. כל מי שצפה בתכנית (ויכול ומוזמן לצפות בה באינטרנט) יכול להתרשם בעצמו אם דודאי אומרת אמת או לא. היא אמרה שלא לוותה כסף מהשוק האפור ושלא נתנה צ'קים שלה לשלי נרקיס. היא אמרה שהיא לא מסוגלת לקנות קוטג' במכולת. היא אמרה שלבעלה לשעבר יש 17 מיליון יורו אי שם בחו"ל ושרק מהכסף בחו"ל יש להחזיר את חובותיו. לגבי כל האמירות האלו ואחרות שלא הכנסנו לכתבה עלו סימני שאלה מטרידים. דודאי חשבה שנשמע את דבריה ונפרסם אותם כלשונם. היא קיוותה כנראה לקבל תכנית כבקשתה. מעין סרט תדמית. אנחנו בדקנו כל טענה שלה לעומק, הבאנו בתכנית את הגרסה המלאה, ומכאן תסכולה".

"צריך לשים לב לאלו דברים בוחרת דודאי להיתפס", אומרים בערוץ". "לבכי שלה, לפרומו, ולביקורת שמתחה על אחת השאלות בזמן אמת. מדובר בזוטי זוטות. כמובן ששום דבר מדבריה של דודאי לא הוצא מהקשרו ושום אחת מטענותיה החדשות לא מתייחסת לטענות שעלו לגביה בכתבה. הבכי שלה לא הוצא מהקשרו. השאלה לגבי עוניה לא הוצאה מהקשרה. מי שצפה בכתבה וחש שדודאי חוטאת לאמת לא ישתכנע אחרת גם מהדוגמאות המגוחכות שהעלתה עכשיו".

עוד אומרים בערוץ כי "לגבי הטענה כי לא דיברנו אמת כשאמרנו שהיא יזמה את הריאיון. המציאות היא שלפני כשנה פנינו אליה והיא סירבה. חודש אחר כך בערך פנינו אליה שוב והיא שוב בחרה לא להתראיין. הנושא לא עלה במערכת שוב עד שאתי עצמה, פתאום התקשרה לעורך התכנית ואמרה שהחליטה להתראיין והיא מעוניינת שזה יהיה אצלנו. חיזוק לדברים אפשר למצוא בצילום האסמס שאני מצרף:

"בשום שלב היא לא ביקשה מאיתנו לשנות דבר"

בערוץ מתייחסים גם לנושא האתיקה העיתונאית של לוי. "דודאי טוענת שאמנון אמר לה בזמן הריאיון שהוא מאמין לה אך בכתבה לדבריה "אמר לצופים בצורה חד משמעית כי היא משקרת". דבר ראשון, לא זכור לנו שנאמר באופן חד משמעי כי דודאי משקרת. דבר שני, כפי שסיפרנו בכתבה, אמנון לוי הקשיב לדברי דודאי בריאיון, בחלק מהמקרים האמין לה ובחלק לא (ואף אמר לה כך מספר פעמים בזמן הריאיון). גם במקרים בם האמין לה בזמן אמת, שינה אמנון לוי את דעתו אחרי שבדק אותם לעומק. הרי כך עובדת עיתונות. זו לא רק פררוגטיבה של עיתונאי זו חובתו. כדי להיות הוגנים ולשמוע את תשובותיה לטענות שעלו מבדיקותינו, חזרנו אליה לריאיון שני ושאלנו אותה, מול המצלמה, כיצד העובדות שגילינו מתיישבות עם דבריה בריאיון הראשון. לא הסתרנו ממנה את הטענות החדשות שעלו ואת הספקות שעלו מתשובותיה הראשונות, היא לא גילתה על קיומם לראשונה בזמן שידור הכתבה, אלא היא נשאלה לגביהם בצורה ברורה וישירה בריאיון ההשלמה. למרות בקשתה לאחר קיום הריאיון השני לא להשתמש בריאיון זה (ממנו מיותר לציין לא הייתה מרוצה) תשובותיה אלו שולבו בכתבה.

"דודאי גם מתלוננת על הפרומו", אומרים בערוץ, "פרומו שרץ במשך כשבוע ימים. היא אמנם לא הייתה מרוצה ממנו (בעיקר כי ראו אותה חלשה ולא לוחמנית) אך בשום שלב היא לא ביקשה מאיתנו לשנות בו דבר. היא לא טענה ולו פעם אחת שהוא ערוך באופן מגמתי ושיש בו דברים שאינם אמת".

"חשוב לציין שדודאי לא צילמה את הריאיון בסתר, אלא צלם מטעמה ישב ליד הצלמים שלנו ותעד את כל המפגש. לא ביקשנו ממנה להפסיק לצלם ולא הרתיעה אותנו העובדה שהיא מתכוונת לבחון אותנו. היא אף הציעה להעביר לנו את החומרים כדי שנשתמש בזווית הצילום של הצלם שלה, שלדבריה מכיר את זוויות הצילום שמחמיאות לה ביותר. להזכירכם גם הרב אמנון יצחק צילם את הריאיון עם אמנון לוי, ולאחר מכן ערך סרט משלו. גם אז וגם כעת, איננו מתחרטים שאפשרנו למרואיין לצלם ראיון מטעמו, בסופו של דבר זה רק הוכיח כי אנו הוגנים וכי איננו עורכים באופן מגמתי את הדברים", מסכמים בערוץ את תגובתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully