וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת המדרוג משיבה לערוץ 9: "נתוני הצפייה מהימנים, התביעה מופרכת"

18.2.2013 / 10:22

הנהלת הוועדה הישראלית למדרוג הגישה אמש את תגובתה לתביעת ערוץ 9 לבית המשפט המחוזי בירושלים. לטענתה: לא נפל דופי בהתנהלות באשר למדידת נתוני הצפייה של הערוץ

הנהלת הוועדה הישראלית למדרוג הגישה אמש (ראשון) את תגובתה לתביעת ערוץ 9 לבית המשפט המחוזי בירושלים.
בחודש נובמבר 2010 התקבלו בוועדה פניות של ערוץ 9 שטען שיש ירידה בסך הצפיה של בתי העולים בפאנל, כלומר ירידה בהיקף הצפיה של העולים החדשים בטלוויזיה. הוועדה ביצעה בדיקות רבות ומקיפות בסיוע היועץ הסטטיסטי מטעמה, פרופ' צבי גילולה מהאוניברסיטה העברית ואוניברסיטת שיקגו, ובכולן לא נמצא פגם או כשל במערכת או בנתוני הצפיה המפורסמים על ידה. ערוץ 9 לא הסתפק בכך והגיש בקשה לבית המשפט המחוזי בירושלים לחייב את הנהלת הוועדה למנות מומחה חיצוני לבדיקת נתוני הצפיה שמופקים מהמערכת.

בתשובה שהוגשה, כאמור, אמש, מטעם הנהלת הוועדה, טענה הוועדה - ע"י עוה"ד יאיר עשהאל ויניב שבו ממשרד אברמזון ושות' - כי בכל הבדיקות שנעשו מאז פנה ערוץ 9 לוועדה, לא נמצא פגם או כשל. הוועדה הוסיפה בתגובתה לבית המשפט גם את חוות דעתו של פרופ' רון קנת, נשיא האיגוד הישראלי לסטטיסטיקה מומחה ישראלי ובעל שם עולמי בסטטיסטיקה, אשר הגיש לבית המשפט חוות דעת מומחה שכללה בדיקה של הנתונים ושל התנהלות הוועדה. פרופ' קנת קובע בחוות דעתו כי לא נפל כל פגם ביישום ההחלטות והכללים שלפיהם פועלת הוועדה למדרוג.

כזכור, ערוץ 9 טען נגד ועדת המדרוג כי בשנתיים האחרונות חל שינוי בלתי מוסבר בנתוני הוועדה המתייחסים לערוץ 9 ולאוכלוסיית העולים דוברי-רוסית, "שאין לו הסבר סביר".

מנכ"לית הוועדה, ד"ר יפעת בן-חי שגב, מסרה בתגובה: "כעולה מהתגובה שהוגשה ומחוות דעתו של פרופ' קנת, הוועדה פועלת כראוי לבדיקת כל פנייה או השגה שמופנית אליה בקשר לנתוני מערכת המדרוג וכך נעשה גם במקרה של ערוץ 9. מדובר בתביעה מיותרת, שעדיף היה אילו לא הוגשה כלל".

מערוץ 9 נמסר בתגובה: "רק היום הגיעה לידינו תגובתה של הוועדה למדרוג, ועל כן טרם הספקנו ללמוד אותו כראוי. מעיון ראשוני אנו מתרשמים כי השאלות העיקריות שהצבנו בבקשתנו עומדות בעינן. יתרה מכך, לא ברור מדוע הוועדה אינה מוכנה להכפיף עצמה לביקורת מקצועית אובייקטיבית, כמו כל גוף אחר במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully