נושאים חמים

כרטיס ורוד

באיגוד הכדורסל זועמים על גלובס: "תחקיר של טל וולק מגיע לכדי לשון הרע, ומקורו בכך שיו"ר האיגוד אבנר קופל לא סייע לו במציאת עבודה". גלובס: "ניסיון לסתום פיות"

מה עומד מאחורי כתבת תחקיר שפרסם עורך מדור הספורט של גלובס טל וולק על איגוד הכדורסל ועל העומד בראשו אבנר קופל? לפי אנשי האיגוד, וולק "שחט" אותם בתחקיר עד לכדי לשון הרע והשמצות כיוון שקופל לא סייע לו במציאת עבודה חלופית לזו שהוא מחזיק בה בגלובס. באיגוד דורשים פרסום התנצלות ופיצוי של 100 אלף ש"ח, אחרת הם מאיימים שיגישו תביעה נגד העיתון.

"הפרסום הוא מתלהם, פוגעני, מעליב ושקרי – ומתייחס לאיגוד הכדורסל בישראל בכלל וכן ליו"ר האיגוד ולדובר בפרט, על לא כל עוול בכפיהם, ולמעשה משחיר ופוגע בענף הכדורסל בישראל בצורה קשה ביותר הגורמת ועלולה להמשיך ולגרום לנזקים קשים ובלתי הפיכים", נכתב בהתרעה לפני תביעה.

במכתב נטען כי בחודש ספטמבר, כחודש וחצי לאחר שקופל נבחר ליו"ר איגוד הכדורסל, נפגש עמו וולק. בפגישה זו אמר מר וולק לקופל כי הוא "מיצה את עצמו בעיתון", שכן לא ניתן לו להתקדם שם; והוא שאל את מר קופל האם יוכל לסייע לו למצוא עבודה. "מר קופל, שהופתע מאד מהבקשה החריגה, לא השיב למר וולק. הייתכן שהמניע של הכתב לכתוב כתבה המשמיצה את מר קופל ואת הארגון בראשו הוא עומד, הינה העובדה שמר קופל לא נעתר לבקשתו, ולא סייע לו בבקשתו?!", נכתב.

באיגוד טוענים כי טענות עיקריות בתחקיר הן מוטעות מיסודן. כך למשל מכחישים בארגון את הטענה בתחקיר לפיה למרות תקציב הוצאות מאושר של כ-35.7 מיליון שקל לשנת 2012, סיים האיגוד בחריגה של יותר מ-7 מיליון שקל בהוצאות. עוד מכחישים באיגוד טענות המיוחסות בתחקיר לדובר איגוד הכדורסל, כאילו במהלך ישיבת הנהלה הסביר "שקיבל את ההוראה על פרסום הסכום מקופל", סכום שכר טרחה ששולם למשרד עורכי דין.

וולק עצמו, והעיתון גלובס, דוחים את כל הטענות של קופל נגדם."מצער שמי שמתריע בגין פרסום לשון הרע מתלהם בעניינו אינו מהסס להטיל רפש ולפרסם בדיות", תקפו אותו בתגובה למכתב האיום ששלח אליהם. לפי גלובס, בידי העיתון קיים תיעוד לטענות שהועלו בתחקיר - בהן הוראה של קופל שלא לחשוף בפני גורמי אופוזיציה נתונים כלכליים. "לא נהסס לעמוד על זכויותינו כנגד הניסיון לסתום פיות", מסרו לקופל, ואיימו כי אם הסכסוך יגיע לבית המשפט - יתאפשר להם לפרסם חומרים נוספים בנושא.