וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 9 משך את התביעה נגד הוועדה למדרוג

3.3.2013 / 13:20

בערוץ 9 תבעו בטענה כי נתוני הרייטינג שהוועדה מפרסמת אינם תואמים את המציאות בקרב אוכלוסיית העולים. יסכימו להמשך בדיקה פנימית

הוועדה למדרוג הודיעה הבוקר (ראשון) כי תערוך בדיקה של טענות ערוץ 9 לפיהן נתוני הרייטינג שהיא מפרסמת אינן תואמים את נתוני הצפייה בקרב העולים. בעקבות ההודעה, שניתנה במסגרת דיון שהתקיים הבוקר בבית המשפט המחוזי בירושלים, החליטו בערוץ 9 למשוך את התביעה.

בערוץ 9 דרשו מבית המשפט להורות על מינוי מומחה חיצוני לבדיקת נתוני הצפיה שמופקים ממערכת ה"פיפל מיטר" שבה משתמשת הוועדה. בשלב זה, ויתרו בערוץ 9 על הדרישה לבדיקה חיצונית, והסכימו כי בתוך חודשיים תגיש הוועדה תוצאות בדיקה פנימית שתערוך ובה תבדוק את נושא התחלופה שהייתה בפאנל בקרב צופים מאוכלוסיית העולים.

לפני קצת יותר משנתיים פנו בערוץ 9 לוועדה למדרוג וטענו כי קיימת ירידה בהיקף הצפייה של העולים החדשים בטלוויזיה. "הערוץ הגיע למצב שהוא לא יכול למכור פרסומות", אמר הבוקר פקליטו של הערוץ בדיון, במסגרת התביעה שהגיש ערוץ 9 לפני שלושה חודשים.

בעקבות הפנייה ביצעה הוועדה, בראשות ד"ר יפעת בן חי-שגב, בדיקות בסיוע היועץ הסטטיסטי מטעמה וקבעה כי בכולן לא נמצא פגם או כשל במערכת או בנתוני הצפייה המפורסמים על-ידה והשיבה כי התביעה מופרכת. ערוץ 9 לא הסתפק בכך והגיש בקשה לבית המשפט המחוזי בירושלים לחייב את הנהלת הוועדה למנות מומחה חיצוני לבדיקת הנתונים.

מערוץ 9 נמסר בתגובה: "הוועדה ביקשה לבצע את הבדיקה שדרש הערוץ תוך 60 יום. הערוץ נענה לבקשתה ובשלב זה משך את התביעה מבית המשפט עד להשלמת התהליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully