וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני האמנים נערכים לצמצום ה"שוטף פלוס" באמצעות חקיקה

7.3.2013 / 11:17

ארגוני האמנים ועובדי המסך נערכים לקדם בכנסת הקרובה חקיקה שתשים סוף לשוטף פלוס ללא הגבלה. יו"ר אמ"י: "ניסיון אחרון לפני שנאלץ לצאת לרחובות ולהשבית תכניות ומופעים"

הבעיות הייחודיות של תנאי העבודה של הפרילאנסרים בענף התקשורת יעמדו במכרז פעילותה של ועדה מיוחדת שהקימה השבוע לשכת ארגוני העצמאים בישראל (להב), ששמה לה למטרה לקדם בכנסת הקרובה חקיקה שתשים סוף למוסר התשלומים הירוד הנהוג בענף והיעדר התנאים הסוציאליים.

הוועדה הוקמה בעידוד ארגון אמני ישראל (אמ"י) ואיגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה (אק"ט). הארגונים קיימו השבוע פגישה עם לשכת ארגוני העצמאים ובה קראו לאנשיה לבדוק את תנאי העסקתם של אמנים ועובדים אחרים בענף הבידור והתקשורת.

"זהו ניסיון אחרון לסדר בצורה חוקית את המגיע לאמנים ואומנים לפני שנאלץ לצאת לרחובות, להשבית תכניות טלוויזיה ומופעי בידור", אומר יו"ר אמ"י, יענקל'ה מנדל. נעשה כל מה שנוכל לעשות על מנת שהאמנים שלנו לא יהיו בתחתית המדרגה ויזכו ליחס מעליב ומשפיל – די לניצול"

את פעילות וועדת העבודה של להב תרכז עו"ד אפרת דויטש והיא תבחן את ההיבטים השונים של הסוגיה ותציע דרכי טיפול. "בחרנו לייחד וועדה לסוגיית הפרילאנסרים ולדון בכל הבעיות הייחודיות לענף הזה", אומרת דויטש בשיחה עם וואלה! ברנז'ה, ומדגישה: "רוב הבעיות יתורגמו בסופו של דבר לחקיקה מתאימה ולתקנון תקנות שיסדירו את פעילות הענף".

בפגישה שהתקיימה השבוע העלו האיגודים המייצגים עובדים של פרילנסרים מתחום האמנות והתרבות כנגד תנאי העבודה אותם כינו "מחפירים". עובדים תיארו עבודה של למעלה מ-12 שעות ברציפות, ללא שעות נוספות, תנאי תשלום של עד שוטף +120 ושחיקה עקבית של השכר. "הלקוחות היחידים של אותם פרילנסרים הם גופי השידור, הרשויות ומפיקים". אומרים בארגון. "מדובר במספר מצומצם מאוד של לקוחות חזקים יותר מהאמנים שנותנים את שירותיהם, ולכן הם אלה שמכתיבים את התנאים". נציגי זכייניות הטלוויזיה לא נכחו בפגישה.

  • עוד באותו נושא:
  • אמ"י

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully