וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגמרו הבחירות, מתחילות החגיגות: ח"כ סטרוק תובעת את נחום ברנע ו'ידיעות'

21.3.2013 / 16:09

לוואלה! ברנז'ה נודע כי סטרוק דורשת מברנע ומהעיתון פיצוי של 100 אלף שקלים והתנצלות על שכינה אותה "פורעת חוק מחברון". גם עיתונאי "הארץ" לשעבר עקיבא אלדר נדרש להתנצל

חברת הכנסת הטרייה אורית סטרוק (הבית היהודי) נעמדת על הרגליים האחוריות אל מול שני עיתונאים וותיקים, עקיבא אלדר ונחום ברנע, אשר לטענתה הוציאו את דיבתה רעה. לוואלה! ברנז'ה נודע כי סטרוק דורשת מברנע פיצוי של 100 אלף שקלים והתנצלות על שכינה אותה "פורעת חוק מחברון". מאלדר היא דורשת התנצלות על שאמר שהיא "משבחת את בנה על כך שפגע בפלסטינים".

פרשן "ידיעות אחרונות" נחום ברנע, כתב על רשימת מפלגת הבית היהודי לכנסת בטור שפרסם שבועיים לפני מערכת הבחירות. "הרשימה של בנט איננה בנט, היא מנומרת בכמה וכמה טיפוסים גבוליים, ימנים קיצוניים או דתיים קיצוניים", כתב. "הבוחר יהיה בטוח שהוא נותן את קולו להיי-טקיסט החמוד מרעננה, ולמחרת הוא יגלה שהוא נתן את קולו לפורעת חוק מחברון או לרב חשוך מירושלים".

סטרוק, חברת המפלגה היחידה המתגוררת בחברון, זעמה על הדברים ופנתה באמצעות עורך דינה נדב העצני לעורך העיתון, רון ירון. "אין ספק שמטרת מר ברנע והעיתון בפרסום הינה כוונת זדון מזוככת", נכתב בפנייה. "הפרסום נערך בכוונת מכוון, כדי לנסות לפגוע במרשתי ודרכה בהצלחת רשימת הבית היהודי. מר ברנע אינו מסתיר את עוינותו ואיבתו להרכבה, אמונותיה ומטרותיה. ניכר גם מתוכן הפרסום, עד כמה עושה הכותב מאמץ קדחתני לעורר בלב הקורא אימה ורתיעה מפני מרשתי ורשימת הבית היהודי, לשם מטרה ברורה – לפגוע ככל הניתן באחוזי ההצבעה לה", דברי הפרקליט, החתומים בדרישה לפרסום התנצלות ופיצוי על סך מאה אלף שקלים.

הדרישה מאלדר: התנצלות ב"עושים צהריים"

עקיבא אלדר, פרשן "הארץ" לשעבר וכיום חבר מערכת "אל מוניטור" עלה השבוע לשידור בתכנית "עושים צהריים" בגלי צה"ל והתייחס להרכב הממשלה. "אתמול הושבעה יעל גרמן שבאה ממרצ, וממולה עומדת אורית סטרוק שבנה יושב בכלא והיא משבחת אותו על כך שהוא פגע בפלסטינים", אמר אלדר.

כזכור, בנה של סטרוק הורשע לפני שנתיים בחטיפה, חבלה ותקיפה של נער פלסטיני בן 15 שבו התעלל. הוא נידון לשנה וחצי מאסר. סטרוק אשר שימשה כיו"ר ארגון זכויות האדם ביש"ע, מודה כי טענה שבנה חף מפשע – אולם לא שיבחה מעשי אלימות נגד פלסטינים כפי שייחס לה אלדר. מאלדר לא דורשת סטרוק תשלום פיצוי כספי- אלא שיעלה לשידור ב"עושים צהריים" ויתנצל על הדברים אחרת – תגיש נגדו תביעה.

"עידן המתנחל הפראייר תם"

האיום בתביעה של סטרוק נגד עיתונאים מצטרף לשורה של צעדים משפטיים בהם נקטו בתקופה האחרונה אנשי ההתיישבות היהודית ומוסדותיהם נגד עיתונאים, שהביאו להתנצלויות בין היתר של רזי ברקאי מגלי צה"ל בפני תושבי כפר תפוח, יעל פז מלמד ממעריב בפני תושבי יצהר ונרי ליבנה מ"הארץ" שנדרשה לפצות תושבים מאיתמר, זאת כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה. עו"ד נדב העצני המייצג את סטרוק, מייצג גם את המועצה האזורית שומרון. יוסי דגן, מ"מ וסגן ראש מועצת השומרון, הוא המוביל בתקופה האחרונה את המדיניות במסגרתה מגישים אנשי הוועד, המועצה או תושבי יהודה ושומרון עצמם תביעות לשון הרע כנגד עיתונאים אשר לטענתם הכפישו את המתיישבים ביהודה ושומרון.

בראיון לכתבה ב"מקור ראשון" שעסקה בנושא תביעות של מתנחלים עיתונאים, אמר דגן: "חלק גדול מאנשי התקשורת הם הגונים ואנו בשומרון עובדים מולם ואיתם בשמחה. כלפי אלו הלא הגונים והמכפישים, עברנו ממגננה להתקפה. על כל הכפשה תבוא תגובה, על כל השמצה תבוא תביעה. עידן המתנחל הפראייר תם".

"אם סטרוק תודיע שהיא מסתייגת ממעשי בנה, אשמח לפרסם הדברים"

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה קרא אלדר לח"כ סטרוק לגנות את מעשיו של בנה. "שמעתי שהיא עומדת מאחורי מעשיו של בנה, והוא הרי הורשע בפגיעה בפלסטיני", הוא אומר. "אם היא תודיע שהיא מסתייגת ממעשיו וקוראת לו ולכל חבריו שלא ללכת באותה דרך נלוזה - אזי היא תהייה ראויה לכל שבח ואני לא אקפח אותה, ואשמח לפרסם את הדברים. כל עוד היא לא מוקיעה אותו – אני מניח שהיא ממשיכה להגן עליו ועל מעשיו כאם מסורה".

מנחום ברנע נמסר: "הנושא בטיפול עורכי הדין של העיתון. מכיוון שכך אינני יכול להגיב". את תגובת "ידיעות אחרונות" לא ניתן היה להשיג עד למועד פרסום הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully