וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבי הצפון נגד מתן פרס לאילנה דיין: ”לעיתונאים בת”א יש מספיק פרסים”

11.4.2013 / 14:23

המועמדות של דיין לפרס "ביאנו" לתקשורת מקומית מעוררת זעם בקרב עיתונאים בפריפריה: "רוצים להעניק אותו לטאלנטים כדי לקבל יותר כותרות". דיין: לי לא היה ידוע על המועמדות

מגישת "עובדה" העיתונאית אילנה דיין מועמדת לפרס חיפה לתקשורת מקומית השנתי ע"ש מארק ביאנו, אולם המועמדות מעוררת זעם בקרב העיתונאים המקומיים שטוענים כי לא ראוי שהפרס יוענק לעיתונאי שאינו מתגורר בעיר ומסקר את האזור באופן קבוע. "לעיתונאים בתל אביב יש מספיק פרסים והוקרה, צריך לשמור את הפרס בצפון ולא להעניק אותו לטאלנט רק בשביל היוקרה", אמר הבוקר לוואלה! ברנז'ה אחד מהם.

פרס חיפה לתקשורת הוא פרס שנתי המוענק לעיתונאים שהטביעו את חותמם על התקשורת המקומית, והוא קרוי על שמו של עיתונאי HOT בצפון מארק ביאנו אשר הוא ואשתו נהרגו בפיגוע במסעדת מקסים בחיפה לפני עשור. מלבד היוקרה שבזכייה בפרס הוא נושא בחובו גם מענק כספי של 30 אלף ש"ח.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי תא הכתבים בחיפה פנה השבוע לעירייה והביע בפניה את מורת רוחו מהמועמדות החריגה של דיין, אשר בעוד אין מחלוקת בדבר המוניטין המקצועי שלה - העובדה כי היא תושבת המרכז ולא חיפה הופכת אותה בעיניהם ללא ראויה לקבלו. "פרס חיפה מוענק באופן מסורתי לכתב תושב הצפון, ממומן מכספי תושבי חיפה ומטרתו היא לעודד את העיתונות המקומית", אומר אחד מהכתבים בשיחה עם וואלה! ברנז'ה. "יש תחושה שבוועדת הפרס רוצים להעניק אותו לטאלנטים כדי לקבל יותר כותרות".

הכתב מזכיר כי בשנה שעברה זכה בפרס מנחם הורוביץ. "כמובן שהזכייה של הורוביץ זכתה ביותר פרסום מאשר זכייתם של עיתונאים מקומיים שאינם מהעיתונות הארצית, אבל בעוד הורוביץ תרם רבות לסיקור המקומי - אילנה דיין ידועה בתרומתה לנושאים אחרים", אומר הכתב. בעבר זכו בפרס כתבת רדיו חיפה טלי ליבמן, כתבת ערוץ 1 מיכל וסרמן, כתב קול ישראל חיים א-דור וכתבת "זמן חיפה" אורנה נירנפלד.

מתא כתבי חיפה נמסר כי אכן נעשתה פנייה לעיריית חיפה בנושא, את תגובת דובר העירייה לא ניתן היה להשיג. בוועדת פרס חיפה לתקשורת סרבו לאשר או להכחיש את הפרטים, ומסרו כי ישיבת ועדה התקיימה השבוע וכי ההודעה על הזוכה תצא בימים הקרובים.

אילנה דיין מסרה בתגובה: "לי עצמי לא היה ידוע עד כה על המועמדות. אני כמובן מודה מראש, אבל ככל שזה תלוי בי, אין לי שום רצון לגרום אי נוחות כלשהי לעמיתי מחיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully