וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מגל פיטורים נוסף בדה מרקר; שתי עיתונאיות קיבלו הצעה ל"פרישה מרצון"

18.4.2013 / 12:30

לוואלה! ברנז'ה נודע כי התערבות ווד העובדים של העיתון הביאה לדחייה של הוצאת הפיטורים הנוכחיים לפועל עד למצוי משא ומתן עמם

דריכות בעיתון הכלכלי דה מרקר לקראת כוונת הנהלת הקבוצה ליזום הליך פיטורים בעיתון וביטולי משרות. עובדים במערכת העיתון סיפרו לוואלה! ברנז'ה כי לפחות שתי עיתונאיות כבר קיבלו הצעה לבצע את הליך ה"פרישה מרצון" אשר הופעל בקבוצת הארץ דה מרקר בגל הפיטורים שנעשה לקראת סוף השנה שעברה, ועובדים נוספים בעיתון הכלכלי צפויים להיות מזומנים לשימועים. שתי עיתונאיות אמרו היום לוואלה! ברנז'ה כי שמעו כי יש כוונה לפטרן כחלק מהליך נרחב יותר, אולם טרם נשלחו להן זימונים רשמיים.

ככל הנראה, התערבות ועד העובדים של העיתון הביאה לדחייה של הוצאת הפיטורים הנוכחיים לפועל עד למצוי משא ומתן עמם. באגודת העיתונאים בתל אביב, המייצגת את ועד עובדי הארץ ודה מרקר הודיעו כי יתמכו בכל צעד עליו יוחלט על ידי הוועד המסגרת היערכות לתכנית קיצוצים נוספת. יחד עם זאת, מסתמן כי מדובר יהיה בפיטורים נרחבים וכי העיתון לא עומד בפני הליך נרחב בדומה לזה שהתבצע בו לקראת סוף השנה שעברה, במסגרתו עזבו עשרות עיתונאים מהקבוצה.

על הפרק: מכירת הבניין ברחוב שוקן, ומעבר דרומה

בחודש שעבר כינסו עובדי הארץ ודה מרקר אסיפת חירום עובדים דחופה ובה דנו בכוונת הנהלת העיתון לבצע פיטורים נוספים וקיצוצי שכר, תוך שבוועד הציגו את עמדתם העקרונית לפיה תכנית הקיצוצים של השנה שעברה השיגה את יעדה ועל כן הם מתנגדים לקיצוץ נוסף.

לבד מפיטורים מתוכננים נמצאת בדיון בימים אלה גם סוגיית מכירת בניין הארץ שברחוב שוקן. בימים אלה מנהלת קבוצת הארץ משא ומתן עם חברת אחזקות נדל"ן באשר למכירת הבניין בדרום תל אביב, ובמקביל נבחנת העברת המערכת לעיר אחרת בגוש דן ונבחנו חלופות בראשון לציון ובחולון.

עורך דה מרקר סמי פרץ ביקש שלא להתייחס. מהארץ נמסר בתגובה: "אנחנו בדיאלוג קבוע ומתמשך עם הוועד ובאשר ל?גל פיטורים? - אין תכניות כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully