וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הטלוויזיה ברשות תופסים צד: "לא נהיה מוקרבים כקורבן על המזבח”

22.4.2013 / 17:00

במכתב ששלחו להנהלת הרשות מאשימים העובדים את עמיתיהם העיתונאים בעיכוב החתימה הסופית על הסכמי הרפורמה. אגודת העיתונאים: "המכתב מחמיא לכוחנו, ושיקרי בתוכנו"

"תחושה כי אנו עומדים על עברי פי פחת, איננו מוכנים להיות מובלים כשה לעולה ולהיות מוקרבים כקורבן על המזבח" - במילים אלה פנו היום נציגי ועד עובדי הטלוויזיה והטכנאים של רשות השידור ליו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, וביקשו שיתערב למנוע הרעה משמעותית שצפויה בתנאי העבודה שלהם - זאת בעקבות היערכות הנהלת רשות השידור להתנהלות ללא רפורמה, בהוראת משרד האוצר. העובדים מאשימים את עמיתיהם העיתונאים בעיכוב החתימה הסופית על ההסכמים ומבקשים לדעת היכן הדברים עומדים - "וזאת כדי למנוע את הגזירות הצפויות שעשויות להוביל לקריסתה של רשות השידור".

במהלך ישיבת הוועד המנהל שנערכה היום (שני) הקריא מנכ"ל רשות השידור, יוני בן מנחם, מכתב שהעבירו נציגי העובדים להסתדרות ולבכירי רשות השידור והוועד המנהל. העובדים טענו כי הופעל עליהם לחץ מצד אגודת העיתונאים לחתום על ההסכמים להרעת תנאיהם במסגרת הרפורמה, וכעת הם יורעו עוד יותר כיוון שהיא לא מתכננת לצאת לפועל בקרוב. "הוועדים ממתינים לסיום המו?מ מול אגודת העיתונאים. כל זמן שלא הונפה החרב מעל ראשנו ולא הוגדר איום ממשי על שכרנו, עמדנו מנגד והמתנו בסבלנות, אך מהרגע שהחרב הונפה החלטנו כי איננו מוכנים להיות מובלים כשה לעולה ולהיות מוקרבים כקורבן על המזבח", אומרים העובדים.

לאחרונה הובהר לעובדי רשות השידור ובהם טכנאי הטלוויזיה כי החל מחודש מאי תיאלץ ההנהלה לנקוט בצעדי צמצום מסיביים עקב דרישת האוצר להתנהלות תקציבית ללא רפורמה. המשמעות הישירה והעקיפה של הדברים, כך לפי עובדי הטלוויזיה, היא קיצוץ משמעותי בהיקף העבודה, קיצוץ משמעותי בשעות הנוספות ופגיעה בשכר.

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, התייחס להרעה הצפויה בתנאי העובדים בשבוע שעבר כאשר שלח מכתב לכל העובדים בו נאמר כי "לפי תחזית אגף הכספים, ללא יישום הרפורמה תהפוך רשות השידור בעוד חודשים ספורים ביותר לחדלת פרעון". גילת עדכן כי על מנת לאזן את תקציב הרשות, אם לא תיכנס הרפורמה לפועל בחודש במאי - יכנס לתוקפו תקציב חלופי ובו קיצוץ של 140 מיליון ש"ח אשר בימים אלה מושלמים דיוני החירום לגביו.

"אנו פונים אלייך ומבקשים בכל לשון של בקשה כי תתערב באופן בהול וזאת כדי להוציא אותנו מהמצב הסבוך אליו נקלענו בעל כורחנו", כתבו לו העובדים. "כידוע לך, יו"ר אגודת העיתונאים מר חיקה גינוסר מכיר את ההסכם מתחילתו ועד סופו ובקיא ברזיו ולאור כך היינו שמחים לדעת מהן המחלוקות שעדיין עומדות על הפרק ובגינם אינם מגיעים להסכמות מול הנהלת רשות השידור ומעצם התנהלות זו מאיימים בגיליוטינה מעל ראשי כלל העובדים".

מאגודת העיתונאים בירושלים נמסר לוואלה! ברנז'ה בתגובה כי "המכתב מחמיא לכוחנו, ושיקרי בתוכנו".

מרשות השידור נמסר: "הנהלת רשות השידור קוראת לאגודת העיתונאים להצטרף להסתדרות ולקחת אחריות על פרנסת עובדיה ומקווה שכפי שהוצהר היום בישיבת המליאה על ידי נציגה מר דני זקן תחתם הרפורמה תוך יומיים שלושה. כמו כן, הנהלת הרשות מתריעה כי "חלון" הרפורמה ייסגר בימים הקרובים. הנהלת הרשות קוראת לועדי העיתונאים להצטרף ולהוביל את השידור הציבורי חזרה למקומו הראוי ולתת לציבור משלמי האגרה את התמורה המגיעה לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully