וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברית המועצות" שוב על הפרק: תיכלל בחוק ההסדרים

24.4.2013 / 12:42

טיוטת חוק ההסדרים שיגיש משרד האוצר ליועץ המשפטי לממשלה כוללת לראשונה, את ההצעה להקמת רשות שידורים מאוחדת לטלוויזיה ורדיו

טיוטת חוק ההסדרים שיגיש השבוע משרד האוצר לעיון היועץ המשפטי לממשלה ביום חמישי כוללת, לראשונה, את ההצעה להקמת רשות לשידורים מסחריים בטלוויזיה וברדיו - שלב ראשון בדרך להקמת "רשות תקשורת", אחת שתהיה גוף רגולטורי אחד שירכז תחתיו את סמכויות ההסדרה המצויות היום בידי הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו והמועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין.

כבר בשנה שעברה הוגשה טיוטת הצעת חוק שגובשה במשרד התקשורת, ובחור ההסדרים מוצע לאשר אותה ומצוין כי היא תהיה רשות פנים-ממשלתית. ההחלטה לאחד את הגופים הרגולטוריים (שקיבלה את הכינוי "ברית המועצות") התקבלה בהחלטת ממשלה כבר באוקטובר 2005, אולם לא יושמה ממניעים פוליטיים.

במקביל לקידום החקיקה מציע חוק ההסדרים כי יוקם צוות אשר חבריו יהיו הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר או סגנו, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, מנהל הרשות השנייה, מנכ"ל משרד התקשורת, נציב שירות המדינה והממונה על התקציבים במשרד האוצר, או נציגיהם, שיוטל עליו לקיים דין ודברים עם נציגי העובדים המועסקים ברשות השנייה, במועצת הכבלים והלוויין ובמנהלת הסדרת השידורים לציבור, ליידע אותם בדבר המהלכים המתוכננים ולנהל עמם משא ומתן לגבי השלכות המהלכים האמורים על העובדים המיוצגים על ידם.

בדו"ח שפורסם היום על ידי הוועדה לייעול מנגנוני הרגולציה בישראל נכתב כי ישראל מפגרת בתחום זה אחר יתר המדינות המתפתחות וצוין כי "במדינות המפותחות הוכח כי ישנו קשר ישיר ומובהק בין מידת העצמאות של הרגולטור להיקפי ההשקעות והתפתחות שווקי התקשורת".

ארדן: נקדם את הרחבת "עידן פלוס"

ובתוך כך במגמה להרחיב את התחרות בענף התקשורת ובתחום השידורים הודיע היום השר ארדן כי בכוונתו לקדם במסגרת חוק ההסדרים את הרחבת הממיר הדיגיטאלי "עידן פלוס". כיום, מערך "עידן פלוס" משווק בחינם לכל תושב בישראל, אולם מציע היצע דל של ערוצים ואינו מהווה חלופה מספקת לשידורי הטלוויזיה הרב-ערוצית או מחולל תחרות.

ההחלטה בעניין הרחבת היצע שידורי הטלוויזיה עוסקת, בין היתר, בקיצור לוחות זמנים להרחבת המערך ולהעלאת "ערוצים נושאיים" - ערוצים ייחודים שיעלו על מערך עידן פלוס ובהם: ערוצי ספורט, ילדים, סרטים, טבע, סדרות, דוקומנטרי, וערוצים נוספים שהמדינה סבורה כי יש לקדם. התיקון בחוק מאפשר להוסיף מיידית מרגע אישור החוק, מספר נושאים לערוצים, שיוכלו לעלות על המערך, ביניהם: ספורט, ילדים, סרטים, סדרות, טבע, דוקומנטרי ועוד. במשרד התקשורת מקווים שהתיקון יהפוך את המערך לכדאי ואטרקטיבי ויחולל תחרות בענף שתביא להוזלת מחירים לצרכן.

בנוסף, היום החוק קובע שיכולים להפעיל גורם ממשלתי, תאגיד או חברה ממשלתית. לאחר התיקון, יתאפשר למדינה להפריט את הפלטפורמה או לאפשר הפעלה באמצעות גוף פרטי, תוך שהמדינה מחזיקה בבעלות על הפלטפורמה. תיקון נוסף שיוכנס, יאפשר גמישות לשר לקבוע השתתפות של תקציב המדינה במימון ההוצאה השוטפת במערך השידורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully