וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבי פלילים זועמים: המשטרה לא משתפת איתנו פעולה בפרשת עמנואל רוזן

1.5.2013 / 19:05

לוואלה! ברנז'ה נודע כי ראש אגף חקירות ומודיעין ביצע שיחת רקע לכתבי הפלילים והודיע להם כי לא ישתף פעולה בנושא הרגיש. אחד הכתבים: "סגלוביץ' הפך את המשטרה לגוף פרטי"

פרשת עמנואל רוזן והטיפול המשטרתי בה מביאים להחמרה נוספת ביחסי המשטרה וכתבי הפלילים: לוואלה! ברנז'ה נודע כי לפני זמן קצר ביצע ראש אגף החקירות והמודיעין של המשטרה יואב סגלוביץ' שיחת רקע משותפת לכל כתבי הפלילים מגופי התקשורת המרכזיים - והודיע להם באופן חד משמעי כי המשטרה לא תשתף כל פעולה עם מערכות התקשורת בפרשה, וכי אין טעם שיבקשו מידע לרקע או יגישו שאילתות. "טענתם שהמשטרה פועלת במחשכים? אז הנה החושך יורד", אמר סגלוביץ' מבלי לנמק את ההחלטה.

למרות שהשיחה הוגדרה כשיחת רקע - לא נמסר בה לכתבים כל מידע בעל ערך על הפרשה שנמצאת כרגע ב"בדיקה" של המשטרה, מונח אמורפי שמשמעותו היא שהמשטרה אינה משתמשת, כביכול, בכלים חקירתיים בנושא. כתב שנכח בשיחה אמר כי הכתבים העלו ביקשו מראש האגף לומר להם לכל הפחות איזו יחידה מטפלת בפרשת עמנואל רוזן או אילו סמכויות ניתנות לשוטרים שמבצעים את אותה בדיקה, אולם גם לשאלות אלה סרב סגלוביץ' לענות.

"ההתנהלות שלהם אל מול הציבור גובלת בשחיתות ציבורית"

"איך תשובות על השאלות האלה יכולות לפגוע בבדיקה, אף אחד לא יודע", אומר אחד מכתבי הפלילים לוואלה! ברנז'ה. "ומה זה בכלל בדיקה? למה לא חוקרים? כל ההליך הזה הוא תמוה - אז שלכל הפחות יענו על שאלות בנוגע להליך, אם הם לא רוצים להתייחס לרוזן", אומר הכתב ומוסיף: "הצמד הזה דנינו (מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו) וסגלוביץ' הפכו את המשטרה לגוף פרטי וההתנהלות שלהם אל מול הציבור גובלת בשחיתות ציבורית".

"עמנואל רוזן הוא איש ציבור לכל דבר ויחד עם היקף התלונות העצום ברור שיש כאן פרשה שבה יש לציבור עניין רב - והוא רוצה לדעת מה הרשויות עושות בנושא", אומר כתב אחר. "יש למשטרה סמכות לפתוח בחקירה עצמאית ואם הם בוחרים שלא לעשות את זה אז שינמקו את ההחלטה. ההליך הזה של 'בדיקה' הוא המצאה ולא ברור, גם מבחינה משפטית, מה בכלל משמעותו. שאלנו - אבל לא קיבלנו תשובות".

מנגד, כתב אחר אומר כי "דווקא עושה רושם כי סגלוביץ' מנסה יותר בתקופה האחרונה לפתוח את האגף שלו לכתבים ועצם העובדה שהוא קיים היום שיחת וועידה מראה שהוא מבין את הצורך לשתף אותנו במה שקורה. נכון שהוא לא אמר הרבה - אבל זו התחלה".

כזכור, לפני כמה שבועות החליטו כתבי הפלילים להחרים את סיכום שנת 2013 של המשטרה וזאת במחאה על חוסר שיתוף פעולה של המטה הכללי עמם, ובהם סגלוביץ'. הכתבים טענו אז כי "חוסר המקצועיות של בעלי התפקידים - מהעומד בראשה ועד לאחרון הדוברים שיושבים במטה הארצי מעמיד את התקשורת הישראלית בבעיה, משום שלא מתקבלות תשובות ברורות לגבי עניינים בעלי ערך לאזרחי ישראל", אמרו.

יניב קובוביץ מסר בשם תא כתבי הפלילים בתגובה לכתבה: "בניגוד לפרסום בכתבה, לתא כתבי המשטרה לא היה שום כעס כלפי המשטרה בפרשת עמנואל רוזן. תא כתבי הפלילים והמשטרה החליטו רק לאחרונה להשאיר את המחלוקות מאחור ולנסות למצוא שפה משותפת. אם יש למי מהכתבים רצון לומר משהו בשם תא הכתבים יעשה זאת בשמו במלא ולא יסתתר מאחורי סיסמאות וקלישאות. הכתבה נועדה לפגוע הן במשטרה והן בכתבי הפלילים".

טרם התקבלה תגובת משטרת ישראל לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully