וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפיקה התחננה שרוזן לא יפרסם כתבה על אביה - והוא הסכים בתנאי שתשכב איתו"

6.5.2013 / 14:14

הדס שטייף במכללה למנהל, היום: "אני מחזיקה מעל 100 עדויות של נשים שהוטרדו, הותקפו ונאנסו על ידי עמנואל רוזן. גדי סוקניק: "מי ששואל איפה הייתי עד היום - רפה שכל"

"עמנואל רוזן הכריח מפיקה שעבדה איתו ב'רדיו תל אביב' לשכב עמו אם אינה רוצה שיפרסם כתבה המשחירה את אביה", כך אומרת הבוקר (שני) הדס שטייף, שחושפת דוגמא נוספת של ניצול מעמד עיתונאי למטרות שאינן ראויות בפרשת רוזן מתוך העדויות שבידיה. "הוא הכריח אותה לשכב איתו כשהגיע אליה לביתה ללא התראה, היא הסכימה אבל לא עמדה בזה והכתבה פורסמה - זה המקרה החמור ביותר ומדובר באונס לכל דבר", כך לדברי שטייף.

הדברים נאמרו בכנס "פרשת עמנואל רוזן - יום הכיפורים של התקשורת הישראלית?" של בתי הספר לתקשורת ומשפטים במסלול האקדמי המכללה למנהל. שטייף התייחסה גם לפרסומים על רומן שניהלה עם ניצב אורי בר לב. "אין לי קופת שרצים, יש לי חיים של אישה נורמלית במדינת ישראל. בסדר, אז היה לי רומן עם מישהו כזה או אחר. זו תיבת פנדורה?".

"מדובר בתעשייה של יותר מ-20 שנה"

מגיש חדשות 2 לשעבר גדי סוקניק, אשר נכח אף הוא בפאנל, התייחס לטענות בדבר חשבונות אישיים שיש לו עם עמנואל רוזן. "היינו ביחסי עבודה תקינים. אני יודע על דברים שהם הרבה מעבר להטרדות מיניות וחיזור אובססיבי. מדובר בתעשייה של יותר מ-20 שנה", הוא הוסיף: "היה לי ברור שאני אהיה לבד בסיפור הזה, כגבר חיצוני, אבל חששתי שתא העיתונאיות נזהר ולא ירים את הפרשה לגובה הראוי. דיברתי בעבר עם מנהלים ואמרתי להם שהסיפור של עמנואל הולך להתפוצץ. הצטבר אצלי מידע. פעלתי ואני פועל כמו שצריך".

באשר לשאלה מדוע לא פעל בזמן אמת, השיב סוקניק: "היה לי ברור שברגע שאני אכנס לסיפור הזה יהיו רפי-שכל שישאלו: איפה הוא היה עד היום. זו עוד סיבה למה נשים לא מתלוננות על הטרדות מיניות ולמה גברים לא מציפים את הנושא הזה, בעיקר בתקשורת. זה היה לי ברור, וזה היה חלק מהשיקול שלי. יש הזדמנות לעשות את זה סוף-סוף. הסיבה היא פשוטה: במקרה האישי שלי, אני לא מומחה לענייני עבירות מין של עמנואל רוזן, אבל לאורך הדורות הצטבר אצלי מידע ועובדות. במקרים שזה היה רלבנטי פעלתי, ואני לא אפרט עכשיו. חלק מהאנשים שפעלתי מולם סיפרו את זה בעיני החוקרים. אני חיכיתי להזדמנות".

דן שילון הוסיף כי "עמנואל רוזן, אם עשה את המעשים המיוחסים לו, הוא לא חריג. יש אינספור מקרים של הטרדות מיניות ונסיונות אונס בתקשורת. בעיני, הטרדה מינית על ידי איש תקשורת היא חמורה יותר משל כל אדם אחר משום שאנחנו בתקשורת לוקחים לנו את הזכות לשפוט אנשים בכל תחום, לא רק בתחום ההטרדות המיניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully