וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי יצהר מאיימים לתבוע את כרמלה מנשה: "רקחה עלילת דם"

9.5.2013 / 10:50

לדבריהם, האירוע עליו דיווחה אמש - אודות ילד מהיישוב שביקש להפליל חייל בדואי כנקמה על רצח איתמר בורובסקי לפני שבוע, ולכן בדה סיפור לפיו אנס אותו - מעולם לא התרחש

מתיישבי השומרון מאיימים לתבוע את הכתבת הצבאית של רשת ב' כרמלה מנשה כיוון ש"רקחה עלילת דם", כך לדבריהם, בדיווחה אתמול (רביעי) ב"יומן הערב" על ילד מהיישוב יצהר שביקש להפליל חייל בדואי שאבטח ביישוב כנקמה על רצח איתמר בורובסקי לפני שבוע, ולכן בדה סיפור לפיו אנס אותו. תושבי המקום טוענים כי האירוע מעולם לא התרחש - וכי ביישוב בכלל אין חיילי אבטחה ודורשים התנצלות ופיצוי של 200 אלף שקלים. יצוין כי דובר צה"ל אישר היום כי חייל בדואי נעצר בהקשר זה.

הבוקר (חמישי) עלתה מנשה לשידור והבהירה כי היא וכתב ערוץ 2 שגם פרסם את הסיפור אתמול - הוטעו על ידי חטיבת דובר צה"ל. "דובר צה"ל אישר את כל הפרטים לרשת ב' ולכתב ערוץ 2 (מתן חצרוני, ד.א)", אמרה מנשה. "היום מסר דובר צה"ל כי אין מדבר ביישוב יצהר אלא ביישוב אחר". אמש אישר גורם צבאי לשני הכתבים כי בנושא התנהלה חקירת מצ"ח במקביל לחקירה של מטרת ישראל, וכי עם מיצוי החקירה לא נמצא כל בסיס לתלונתו של הקטין והחשוד שוחרר ממעצר. למעשה הסיפור על תלונת השווא של קטין נגד חייל בדואי שנעצר היה מדויק, הכתבים טעו במיקום שלו - הוא התרחש בנגוהות ולא ביצהר.

מוקדם יותר היום טענו תושבי היישוב יצהר כי המקרה שתארה מנשה ויוחס לילד מהיישוב התרחש במקום אחר לגמרי ובזמן אחר מזה שדווחה עליו מנשה. הכתבת הצבאית ייחסה את מעשיו של הילד לרגשות נקמה כפי רצח איתמר בורובסקי בצומת תפוח, אולם מדובר במקרה שהתרחש שבוע לפי הרצח ולכן אין קשר בין המקרים - כך טוענים תושבי יצהר. לטענתם, על מנשה היה לפנות אליהם לקבלת תגובה לכתבה.

מנשה טענה מנגד כי תושבי יצהר מכירים את המקרה אך אינם מטפלים בו. "מנשה לא טרחה לפנות לקבלת תגובה מהמועצה האזורית שומרון או מהמזכירות ביצהר, לו הייתה עושה כן הייתה מגלה כי אין אמת בסיפור וכן הייתה מגלה כי חיילים כלל אינם מוצבים באבט"ש ביצהר בתקופה זו", הודיעו הבוקר אנשי היישוב. משנה ביססה את הכתבה על שיחות עם חיילי מילואים, וכן על אישור שהתקבל לשאתה בנושא מחטיבת דובר צה"ל שאישרה לה כי אכן היה חייל שנעצר למשך יומיים ונחקר בנושא.

"שנאה והסתה יוקדת לתושבי יצהר והאמת אותה הם מציגים"

הבוקר פנה עו"ד דורון בן צבי בשם האגודה השיתופית יצהר, וועד מתיישבי שומרון והמועצה האזורית שומרון לכרמלה מנשה ורשות השידור ודרש שתתנצל באופן מיידי בשידור וכן דרשו פיצוי של 200 אלף שקלים על פגיעה בשם הטוב. אברהם בנימין דובר היישוב יצהר מסר כי "מעבר לכשל המקצועי החמור הכרוך בפרסום שקרי וללא פניה לקבלת תגובת היישוב, משקפים דבריה של כרמלה מנשה את השנאה וההסתה היוקדת לתושבי יצהר והאמת אותה הם מציגים". בוועד מתיישבי שומרון מסרו כי "כפי שנרי ליבנה תשלם פיצויים לתושבי איתמר, כך גם כרמלה מנשה תלתושבי שלם לתושבי יצהר אם לא תתנצל בפניהם על דברי הלעז וההכפשה".

האיום בתביעה נגד מנשה מצטרף לשורה של צעדים משפטיים בהם נקט בתקופה האחרונה ועד מתיישבי השומרון ומוסדותיהם נגד עיתונאים שהביאו להתנצלויות בין היתר של עקיבא אלדר בפני ח"כ אורית סטרוק, רזי ברקאי מגלי צה"ל בפני תושבי כפר תפוח, יעל פז מלמד ממעריב בפני תושבי יצהר ונרי ליבנה מ"הארץ" שנדרשה לפצות תושבים מאיתמר.

יוסי דגן, מ"מ ראש המועצה האזורית שומרון, אמר היום כי "ישנם גורמים בשמאל, בשמאל הקיצוני ובתקשורת שמרגישים כנראה שהכול מותר להם. במשך שנים הכפישו פוליטיקאים ועיתונאים את מאות אלפי המתיישבים ביהודה ושומרון והעלילו עליהם עלילות דרך קבע. לא נשתוק יותר. מאות אלפי המתיישבים לא יהיו יותר אסקופה הנדרסת בפני כל מסית גס רוח . מותר בהחלט להשמיע ביקורת, כל מה שאנחנו דורשים הוא להיצמד לאמת, לעובדות. כל הסתה תיענה בתלונה, כל הכפשה תיענה בתביעה.עידן המתנחל הפראייר תם".

רשות השידור: "הטענות מופרכות"

כרמלה מנשה מסרה כי "החייל היה עצור יומיים לאחר שילד בן שבע אמר שהוא אנס אותו, והפרטים האלה אושרו על ידי הצבא. אולי ביישוב לא רוצים לדבר על זה". בדובר צה"ל מסרו: "לא נפרט על עבודתנו מול כלי התקשורת השונים".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "הכתבת כרמלה מנשה פעלה כנדרש על פי כל הכללים המקובלים ברשות השידור וכל הטענות נגדה מופרכות. דובר צה"ל אישר את הנאמר בכתבה לאחר בדיקה עם המשטרה הצבאית. החייל אכן נעצר ליומיים ושוחרר. כמו כן הכתבת שוחחה עם חיילים ומפקדים. אשר לטענה שלא ביקשה תגובה מן הוועד, הוא אינו צד בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully