וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השארת נסטלבאום: מסר לפיו הרשות תומכת במטרידים מיניים ובהומופוביה"

9.5.2013 / 19:15

אגודת העיתונאים מגיבה היום בחריפות להחלטת רשות השידור להשאיר את ראש חטיבת החדשות בתפקידו בניגוד להמלצת נציבות שירות המדינה; גם במסדרונות הרשות עוררה ההחלטה תרעומת

אגודת העיתונאים מגנה הערב (חמישי) בחריפות את החלטת הוועד המנהל שלא להעביר את משה נסטלבאום מתפקיד מנהל חטיבת החדשות בערוץ הראשון ומכנה אותה "החלטה שערוריתית בבחינת הוכחה נוספת להתערערות המוסרית והמקצועית שפוקדת את רשות השידור תחת ההנהלה הנוכחית והמוסדות הציבוריים האמונים על פיקוחה".

החלטת הוועד המנהל אמש מנוגדת להמלצת נציבות שירות המדינה, כפי שנחשפה בוואלה! ברנז'ה, בעקבות חקירה שביצעה והעלתה כי נסטלבאום הטריד עובדים על רקע נטייתם המינית ואף התנכל להם מקצועית על רקע זה. ברשות השידור נמנעים בשלב זה מלפרסם את נימוקי הוועדה או למסור את תאריך פרסום הנימוקים. הוועדה הודיעה כי תפרסם את נימוקיה להחלטה "במשך", כך לשון הודעתם.

באגודת העיתונאים בתל אביב קשרו את ההחלטה לרוח התקופה ולפרשת ההטרדות המיניות של עמואל רוזן. "בשעה שערוצים 2 ו-10 בחרו לגנות, להוקיע ולהרחיק מתוכם את נגע ההטרדות המניות כמו גם את החשודים בהטרדה מינית, עוד בטרם חקירה או משפט, הוועד המנהל של רשות השידור קיבל אמש החלטה אומללה". באגודה הזכירו כי הממונה על המשמעת בנציבות שירות המדינה, עו"ד אסף רוזנברג, פנה לרשות השידור והמליץ לה להדיח את נסטלבאום לאלתר מכל תפקיד ניהולי.

"זהו מסר חד וברור לפיו רשות השידור תומכת תמיכה בלתי מסויגת במטרידים מיניים ובהומופוביה", הוסיפו באגודה. "ההחלטה השערוריתית היא בבחינת הוכחה נוספת להתערערות המוסרית והמקצועית שפוקדת את רשות השידור תחת ההנהלה הנוכחית והמוסדות הציבוריים האמונים על פיקוחה. אגודת העיתונאים תל אביב לא תהסס לנקוט בכל אמצעי חוקי כדי לשנות את ההחלטה המרה והנמהרת, המעודדת הטרדה מינית במקום העבודה והפיכת חדר החדשות, חדרי העריכה והאולפנים לזירה של הטרדה והשפלה מתמשכת בעבור העיתונאים, נשים וגברים להט"בים".

"צריך להפסיק את שיטת הניהול שנוחה לעוזרו של המנכ"ל"

במסדרונות רשות השידור עוררה ההחלטה אתמול תרעומת של ממש. רבים מעובדים במחלקת החדשות או בסביבתו של נסטלבאום היו בין אלה שנקראו להעיד נגדו, כעשרים איש, והם מתארים תחושת אי נוחות בהמשך העבודה כל רקע זאת ועל רקע ממצאיה של נציבות שירות המדינה - לפיהם נסטלבאום הטריד עובדים על רקע נטייתם המינית ואף התנכל להם מקצועית על רקע זה. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, באגודת העיתונאים בתל אביב דרשו כבר אז להדיח אותו באופן מיידי. "לא ניתן להעלות על הדעת כי מר נסטלבאום ימשיך להלך בחופשיות במסדרונות רשות השידור כשהוא חובש את כובע מנהל חטיבת החדשות, וכאשר רבים מהכפופים למרותו הניהולית משמשים כיום כעדי תביעה בתובענה המשמעתית שהוגשה נגדו", נכתב בדרישת האגודה.

גורם בכיר ברשות מפנה את האצבע המאשימה למשרדי ההנהלה, שם על פי הטענות נמנעים מלנקוט צעדים נגד נסטלבאום מטעמים שאינם ענייניים. "מאוד לא מפתיע שאותה הנהלה כושלת ממשיכה באותם תרגילים ומשחקים במקום למנות מנהל טלוויזיה ראוי במקום המועמדים שהוגשו", אומר הגורם. "צריך להפסיק את שיטת הניהול שנוחה לעוזרו של המנכ"ל שמנהל את הרשות". הגורם התכוון, בדבריו, לעוזרו הבכיר של מנכ"ל הרשות זליג רבינוביץ'. לאחרונה עלו טענות כי רבינוביץ' משמש בימים אלה כמנהל הטלוויזיה בפועל, ואלה בוססו בין היתר על כך שהוא מנהל את הישיבות הקבועות של המערכת. רבינוביץ' מנהל בימים אלה סכסוך משפטי עם אגודת העיתונאים בתל אביב שטוענת כי ביזה את החלטת בית המשפט שאסר עליו לעסוק בתפקידים שנוגעים לכח אדם. הוא עצמו מכחיש את הדברים, טוען שאינו מתערב בענייני כוח אדם או בפרשת נסטלבאום, וכינה את הטענות "מופרכות".

ברשות השידור נמסר בתגובה, לעניין פרסום נימוקי הוועדה, כי "כפי שהועבר במסרון אמש, הוחלט כי הנימוקים יפורסמו בהמשך ולא שיפורסמו היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully