וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונה שווה 100,000 שקלים

20.5.2013 / 14:57

צלם לשעבר של "מעריב" הגיש לבית המשפט השלום בראשל"צ תביעה על סך מיליון וחצי שקלים נגד העיתון: "הפר את זכויותי יותר מחמישים פעם כאשר פרסם צילומים באתר NRG"

צלם לשעבר של "מעריב" הגיש לבית המשפט השלום בראשון לציון תביעה על סך מיליון וחצי שקלים נגד העיתון בטענה להפרת זכויות יוצרים. התובע, דיאגו מיטלברג, צלם עיתונות ותיק שבמהלך השנים 2004 עד 2010 היה צלם בקבוצת "מעריב", טוען כי העיתון הפר את זכויותיו יותר מחמישים פעם כאשר פרסם צילומים שלו באתר NRG, מבלי שניתן לו הקרדיט המגיע לו כבעל התמונות.

מיטלברג טוען כי פנה למעריב בנושא למעלה מחמש פעמים, גם לפני וגם אחרי שהעיתון נמכר לאיש העסקים שלמה בן צבי, בדרישה לחדול מהפרת הזכויות שלו ולהסדיר את המשך השימוש בצילומיו. לטענתו, בארכיון מעריב מצויים עוד אלפי צילומים שלו המהווים כל אחד יצירה אומנותית מקורית המוגנת בזכויות יוצרים, שגם ביחס אליהם התובע חושש שזכויותיו יופרו. מאחר שפניות אלה לא נענו וההפרות נמשכו, הוגשה התביעה על סך מיליון וחצי שקלים. לטענתו, הוא רשאי היה על פי החוק התובע לתבוע 100 אלף שקלים בגין כל הפרה שביצע מולו מעריב, סכום המגיע ל-5 מיליון שקלים.

בכתב התביעה מפורטת רשימת כתבות שפורסמו ב-nrg להן צורפו תמונותיו של מיטלברג מבלי לתת לו קרדיט. מבדיקה עולה כי מרבית הכתבות הן כאלו שמקורן ברשת מקומי מעריב, והקרדיט לצילומים ניתן למקומון שבו הן פורסמו - ברוב המקרים מדובר במקומון באזור באר שבע והקרדיט שניתן באתר הוא "צילום: זמן הנגב".

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד גיא קדם ממשרד גדעון קורן, טוען מיטלברג כי פנה לעיתון בכתב עוד לפני שנודע על קשייה הכלכליים של קבוצת מעריב - אולם לא קיבל כל התייחסות או מענה מצד העיתון. "התובע פנה אל היועמ"ש של הנתבעת דאז, עו"ד מאיר בלייך, והתריע בפניו על כך שלא ניתן לתובע קרדיט כלשהו ו/או קרדיט הולם ביחס לאינספור צילומים שהתובע צילם ואשר התפרסמו בעיתון מעריב ובמקומוני הקבוצה", נכתב בכתב התביעה. "ברקע פנייתו הנ"ל של התובע לנתבעת עמד גם חששו, שהנתבעת תמשיך ותפר את זכויותיו באינספור צילומים נוספים אשר התובע צילם והמצויים בארכיון מעריב קל וחומר לנוכח העובדה שהנתבעת כבר הוכיחה בפועל התנהלות פוגענית. פניותיו של התובע נפלו על אוזניים ערלות".

תגובת מעריב לידיעה טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully