נושאים חמים

מ"מ ראש עיריית פ"ת תובע את "כלכליסט": "פגע בשמי הטוב"

לטענת עו"ד אורי אהד, סדרת כתבות אשר פורסמה בעיתון הציגה אותו כבעלים בחברה העומדת על סף פירוק, זאת בעת שלדבריו היא שייכת לאשתו

חדשות מתפרצות לפני כולם הורידו עכשיו הורידו עכשיו להורדת האפליקציה מ-Google Play להורדת אפליקציה מ-AppStore

ממלא מקום ראש עיריית פתח תקווה עו"ד אורי אהד המתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר, הגיש תביעה נגד עיתון כלכליסט תוך שהוא טוען כי סדרת כתבות שפורסמו בו השנה מכפישות אותו ופוגעות בשמו הטוב.

מסדרת כתבות שפרסם העיתון הכלכלי על ראש העיר הטרי עלה כי עובד בחברה בשם "שנחאי" טען כי ראש העיר הקים את החברה תחת שמה של אשתו כדי לשלם חובות שאליהן נקלע. לפי הפרסום בכלכליסט, תיק הפירוק של החברה שקרסה התברר למעלה משנתיים בבית המשפט המחוזי מרכז שבו מכהנת אמו של עו"ד אהד, נגה אהד, כשופטת בכירה. אף אחד מהגורמים לא עדכן את מערכת בתי המשפט בקשר המשפחתי, ובעקבות חשיפת העיתון מונה לבסוף מפרק לחברה.

עו"ד אהד הוא חבר מועצת העיר זה יותר מעשור. לפני חמש שנים התמודד לראשות העירייה אך הפסיד, ולפי כלכליסט הוא נקלע בעקבות ההפסד לחובות של מיליוני שקלים. כתבת העיתון ענת רואה פרסמה את תוצאות דו"ח מבקר המדינה ממנו עלה הסיעה של עו"ד אהד הוציאה על מערכת הבחירות 3.9 מיליון שקל בעוד המימון שעמד לרשותה היה רבע מכך. עוד פרסם העיתון כי על פי נתוני ההוצאה לפועל קיימים כנגד אהד 12 תיקים פתוחים בחוב כולל של יותר מ־500 אלף שקל, חלקם בעקבות פסקי דין שניתנו בעניינו וחלקם בעקבות צ'קים שלא כובדו.

כלכליסט: עומדים מאחורי הפרסומים

אולם מנגד, עו"ד אורי אהד עומד על כך שהחברה "שנחאי" היא של אשתו ואין לו אליה כל קשר, ושכלכליסט עשה לו עוול בכך שהציג את הדברים כאילו הוא עומד מאחורי החברה ושכיסוי חובותיו האישיים הם האחראים לקריסתה. "העיתון הציג את ממלא מקום ראש העיר כבעלים בחברה העומדת על סף פירוק, זאת למרות שהובהר לעיתון כי לעו"ד אהד אין כל חלק בחברה למעט העובדה שבעלת החברה היא אשתו בנפרד", נכתב בתביעה. בכלכליסט, מנגד, עומדים מאחורי הפרסומים המתבססים, בין היתר, על תביעה של עובד לשעבר בחברה אשר הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב ועל עדויות נוספות.

אורי אהד מסר: "אני מכבד את העיתונאים שמחויבים לעשות את עבודתם נאמנה בעיקר ביחס לנבחרי ציבור אך עיתונאי רציני צריך לבדוק את העובדות לפני שהוא משרת ככלי שרת פוליטי בידי הרוצים ברעתי. מדובר ברצף של כתבות משמיצות אשר נועדו להציג אותי, מספר חודשים לפני מועד הבחירות המוניציפאליות, כאדם אשר כביכול חברה בבעלותי ושהינה חדלת פירעון. העיתון פגע במתכוון ביושרי האישי ובשמי הטוב, תוך התעלמות מוחלטת מהעובדות שהוצגו בפניו".

בכלכליסט בחרו שלא להגיב לטענותיו.