וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני סלע נגד "ידיעות אחרונות": "הריאיון שפרסמתם ב-2006 מעולם לא התקיים"

27.5.2013 / 12:22

לוואלה! ברנז'ה נודע כי במכתב ששלח סלע מתאו שבכלא הוא טוען כי מעולם לא פגש בכתבת "ידיעות אחרונות" שוש מולא, וכי הריאיון עימו שפורסם בשנת 2006 לא התקיים

האנס הסדרתי בני סלע, המרצה בכלא 39 שנות מאסר, יוצא נגד "ידיעות אחרונות". סלע טוען כי העיתון פברק ראיון עמו שפורסם בשנת 2006 ודורש ממועצת העיתונות לבחון את הכתבה אודותיו שפורסמה במוסף 7" ימים" באותה השנה בה ברח מהכלא. לוואלה! ברנז'ה נודע כי במכתב ששלח סלע מתאו שבכלא הוא טוען כי מעולם לא פגש בכתבת "ידיעות אחרונות" שוש מולא, וכי פרסום הכתבה הנרחבת עליו באותה שנה גרמה לו עוול. יחד עם זאת, תלונתו לא תיבדק בשל התיישנות המקרה.

בשנת 2006 ברח בני סלע מהכלא והחיפושים אחריו נמשכו במשך למעלה משבועיים, עד שנתפס לבסוף והושב לתאו תוך שמאסרו מוארך בארבע שנים. בסוף השנה הציגו ב"ידיעות אחרונות" סקופ: "בני סלע מדבר", קראה מודעה שפורסמה בעיתון, וקידמה ראיון עם סלע שערכה הכתבת הוותיקה של העיתון שוש מולא. "מתאו המבודד בכלא עונה האנס הסדרתי לשאלות וחושף את מה שלא סיפר למשטרה". ב"ידיעות אחרונות" הבטיחו כי סלע "לא העמיד שום תנאי לקיום הראיון, לא קיבל ולא קיבל שום תמורה כספית או אחרת, לא הוא ולא מישהו מטעמו". הכתבה עמוסת הציטוטים הנדירים נפרשה על פני שישה מעמודי המוסף בעריכתו של ניר חפץ וקודמה על שערו כך: "האסיר בני סלע, שאינו משתף פעולה עם חוקרי המשטרה, עונה לשאלות 7 ימים", והובאו בה בפירוט טענותיו של סלע כנגד שירות בתי הסוהר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נוצר הרושם כאילו התקיים עמו ראיון בלתי אמצעי. "ידיעות אחרונות", 2006/מערכת וואלה!, צילום מסך

מועצת העיתונות: התלונה נגנזה באופן מידי

אולם כעת, יותר משבע שנים אחרי, דורש סלע כי האופן שבו פורסמה הכתבה ייבדק. בתלונתו הוא טוען כי מעולם לא פגש בכתבת העיתון שוש מולא, למרות שבכתבה תארה בפירוט הכתבת כיצד נראה סלע בתאו ובכך נוצר הרושם כאילו התקיים עמו ראיון בלתי אמצעי. יחד עם זאת, בעיתון לא הסתירו כי השאלות הועברו אליו על ידי גורם שלישי. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה באותם ימים, בשירות בתי הסוהר אף זעמו על עורכי דינו של בני סלע שהיו אלה ששימשו גורם מקשר בינו לבין העיתון והגישו על כך תלונה ללשכת עורכי הדין והבהירו כי לעולם לא היו מאפשרים לסלע לשוחח עם כתבים.

כעת, כאמור, קובל על כך גם בני סלע. אולם מבדיקת וואלה! ברנז'ה עולה כי טענותיו נגד העיתון יוותרו ללא אוזן קשבת: במועצת העיתונות אישרו היום כי קיבלו את תלונתו, אולם הוסיפו כי היא נגנזה באופן מיידי. הסיבה, לפי גורם במועצה, היא טכנית - תקנון המועצה קובע כי היא לא תבדוק תלונות שעוסקות בכתבות שפורסמו למעלה משנה ממועד הגשת התלונה. במילים אחרות, מבחינת מועצת העיתונות העיתון בני סלע איחר מזמן את ההזדמנות להתלונן על היחסים בין עורכי דינו לבין "ידיעות אחרונות" שהניבו לעיתון כתבת ענק בלעדית.

במועצת העיתונות אישרו את הפרטים. בעיתון "ידיעות אחרונות", אליהם לא הועברה תלונתו של בני סלע, בחרו שלא להתייחס לדברים. שוש מולא סרבה להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully