וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עיתונאים ניסו להשפיע עלינו בבדיקה של פרשת הרפז"

גלעד גרוסמן

27.5.2013 / 14:38

מבקר המדינה לשעבר, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, מתח היום ביקורת על התנהלות התקשורת בפרשה בכנס לשכת עורכי הדין באילת: "עיתונאים עשו דברים מביכים"

מבקר המדינה לשעבר, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, מותח ביקורת על התנהלות התקשורת בפרשת הרפז. "עיתונאים עשו דברים מביכים", אמר היום (שני) בכנס לשכת עורכי הדין באילת.

לינדנשטראוס סיפר כי מעולם לא נתקל בהתנהלות דומה לזו שהיתה בפרשת הרפז. "נחלקו עיתונאי ישראל לשני צדדים של מטבע אחד – מצד אחד תמיכה מוחלטת בהרפז, או יותר נכון בעמדה שיוצגה על ידי הרמטכ"ל לשעבר, ועמדה שנייה, של עיתונאים שהלכו באופן כמעט עיוור אחרי שר הביטחון".

"הדברים הגיעו לידי כך שחקרנו 250 עדים, חלק נכבד מהם עיתונאים, שהיו חד צדדיים בהופעתם בפני הגורמים החוקרים במשרד המבקר. זו תופעה מאוד מאוד בעייתית, שהעיתונאים הופכים להיות צד. הם מביאים לחוסר שוויון מוחלט בתוך המערכת".

המבקר לשעבר סיפר כי עיתונאים ביקשו להופיע בפני חוקרי מבקר המדינה בניסיון להשפיע על החלטתו בפרשה. "הדברים היו מביכים, ראינו כיצד מנסים להשפיע עלינו בבדיקה של נושא כל כך כאוב כמו פרשת הרפז".

עם זאת, לינדנשטראוס ציין את חשיבות התקשורת במאבק בשחיתות. "בלי העיתונות לא היינו מגיעים לאותם הישגים גדולים שהגענו אליהם", אמר. הוא דחה את הטענה שהשימוש בתקשורת הפך את מוסד מבקר המדינה למוסד פופוליסטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully