וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 1 מציג: בין יאוש לאיוש

30.5.2013 / 17:03

בחצי השנה האחרונה הצטבר מספר רב של תפקידים במחלקת החדשות של של ערוץ 1 אשר אינם מאוישים. עיתונאי ברשות: "יש דברים שאנחנו רוצים לסקר אבל פשוט לא יכולים כי אין עם מי"

מערכת החדשות של הערוץ הראשון נמצאת בימים אלה במצוקת כח אדם, ולמרות זאת אינה מאיישת משרות שיצאו במכרז. גורמים במערכת החדשות מספרים לוואלה! ברנז'ה כי המחסור בכח האדם מקשה על תפקיד הסיקור השוטף ועל עבודת מערכת החדשות.

בחצי השנה האחרונה הצטבר מספר רב יחסית של תפקידים במחלקת החדשות של ערוץ 1 אשר אינם מאוישים. בין התפקידים שטרם אוישו: כתב לענייני חרדים, כתב שני לענייניי תרבות, כתב המסקר את תחום המשפט בתל אביב, כתב צבאי שני, כתב-עורך כללי למערכת החדשות וכן תחקירן אקטואליה למערכת. מכרזים לתפקידים האלה פורסמו והוועדות הרלוונטיות התכנסו ואף ראיינו מועמדים - אולם הם נמנעים מלבחור במועמד. פונקציות נוספות לא מולאו גם באופן זמני: כתבת חינוך למשל, שיצאה לחופשת לידה ואין מי שימלא את מקומה.

מצוקה של ממש בסיקור אירועים חדשותיים

"ניגשתי למכרז לאחד התפקידים וזומנתי להופיע בפני הוועדה כיוון שעמדתי בכל תנאי המכרז", מספר לוואלה! ברנז'ה עיתונאי ששימש בשנים האחרונות ככתב באחת מחברות החדשות. "עבר עוד ועוד זמן ואף אחד לא חזר אלי. כשפניתי אליהם מיוזמתי כדי לברר מי בסוף כן קיבל את התפקיד - הם אמרו לי שהוא פשוט לא אויש, ושהוא לא התפקיד היחיד. מסתבר שהם פשוט לא מאיישים את התפקידים שהם מוציאים מכרזים עבורם".

במחלקת החדשות מספרים על מצוקה של ממש בסיקור אירועים חדשותיים בגלל המחסור בכוח אדם. "יש דברים שאנחנו רוצים לסקר אבל פשוט לא יכולים כי אין עם מי, יש דברים שנעשים פחות טוב כי יש פחות אנשים שיכולים לעבוד", אומר גורם בערוץ. "לכל מערכת חדשות יש תקופות שחסרים בה אנשים, אבל כל כך הרבה משרות במשך חצי שנה - זה חריג".

הגורם העריך כי הסיבות לכך יכולות להיות העיכוב המתמשך בצאת הרפורמה לרשות לדרך והחלטה שלא למנות כתבים חדשים עד לצאתה, או החילופים הקרובים הצפויים בראשות הנהלת חטיבת החדשות של ערוץ 1.

תגובת רשות השידור לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully