וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צולם ביום רע

31.5.2013 / 15:58

חיילים חרדים אשר יופיעו בכתבה של ”שישי” מוחים: ”אם היינו יודעים שהתוכנית תיעשה תוך חילול שבת לא היינו משתפים פעולה”. ערוץ 10: ”הבהרנו מראש כי מדובר בתוכנית שישי”

חיילים במסלול הגיוס החרדי "נצח יהודה" שהתראיינו לכתבה שתשודר הערב במהדורת "שישי בערוץ 10 טוענים כי מועד השידור לא היה ידוע להם, וכי אם היו יודעים ששידור דבריהם היה נעשה תוך חילול שבת לא היו משתפים פעולה עם הכתבה. מדובר בכתבה שערך הכתב הצבאי של חדשות 10 ומגיש "שישי" אלון בן דוד, ואת המרואיינים תאמה עבור מערכת התכנית חטיבת דובר צה"ל שהכתבה נעשתה עמה בשיתוף פעולה מלא.

בחדשות 10 ביקשו לשדר השבוע, בעקבות הצעת החוק לשיוויון בנטל המסדירה את גיוס החרדים ותחליף את "חוק טל", כתבה שתציג את החרדים שכן משרתים בצבא ובחרו להתלוות לחיילי מסלול "נצח יהודה", הידוע כמסלול "הנח"ל החרדי" לשעבר. בדובר צה"ל תיאמו עבור המערכת כמה חיילים שהתראיינו לכתבה בהסכמתם המלאה, אולם לאחר שהכתבה כבר צולמה ונערכה פנו כמה מהחיילים לחטיבה ולמערכת התכנית וטענו כי השידור של "שישי" הוא חילול שבת מבחינתם והם דורשים שדבריהם לא ישודרו.

גורם המעורה בפרטים סיפר לוואלה! ברנז'ה כי כל החיילים התראיינו מרצונם המלא וכי הובהר לכולם כי מדובר בשידור בתכנית "שישי", המשודרת בשישי בערב. הגורם רמז כי החיילים הסכימו לכך מראש וחזרו בהם רק לאחר שהופעלו עליהם לחצים ונמתחה עליהם ביקורת מצד קרוביהם.

למרות תלונותיהם של החיילים - הכתבה תשודר הערב כמתוכנן, אולם בעקבות פניות החיילים לחדשות 10 הסכימו במערכת להעלות את הכתבה במלואה לאתר נענע10 לפני כניסת השבת, כך שהשידור המקורי שלה ייעשה למעשה ללא חילול שבת והשידור בתכנית יהיה שידור שני.

מחדשות 10 נמסר בתגובה: "המערכת הבהירה עוד קודם שהחלו צילומי הכתבה למרואיינים, ובצורה מסודרת, כי הכתבה תשודר בתוכנית "שישי" עם אלון בן דוד וטלי מורנו לאחר כניסת השבת. מערכת "שישי" תציין הן בפתיח הכתבה הן בגוף הכתבה והן בסגיר הכתבה, כמקובל, כי הצילומים נערכו ביום חול".

בחטיבת דובר צה"ל סרבו למסור תגובה לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully