וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת נסטלבאום מגיעה לבג"צ: "להדיחו מיידית מתפקידו"

6.6.2013 / 11:16

אגודת העיתונאים הגישה עתירה לבג"צ נגד רשות השידור, נציבות שירות המדינה, שר התקשורת, היועמ"ש ומנהל חטיבת החדשות: "איך ניתן ליישב הוקעה מכל וכל עם הותרתו בתפקיד?"

פרשת נסטלבאום מגיעה לשיא: אגודות העיתונאים של רשות השידור הגישו עתירה לבג"צ נגד רשות השידור, נציבות שירות המדינה, שר התקשורת, היועמ"ש לממשלה ומנהל חטיבת החדשות משה נסטלבאום בדרישה להדיח אותו מאופן מיידי מתפקידו "חרף הראיות והטענות שהצטברו כנגדו".

לעתירה, אשר הוגשה על ידי עורכי הדין אילן בומבך ויריב רונן, מצורפת התובענה המשמעתית שהגישה נגד סטלבאום נציבות שירות המדינה לאחר תלונות שהוגשו נגדו על ידי העיתונאים יגאל רביד ורותם אברוצקי. באגודות העיתונאים מציינים בפני בג"צ כי לאחר שנודע להם על כוונת הנהלת רשות השידור למנות אותו לתפקיד מנהל הטלוויזיה ברשות - הם פנו בבקשה לדעת מה ההחלטה בדיון בנושא אולם לא קיבלו מענה של ממש. כיוון שהוגשה נגדו תובענה משמעתית שייחסה לו הפרות כללי אתיקה, ניצול לרעה של מעמדו והתנהגות שאינה הולמת עובדי מדיה - טוענים באגודות העיתונאים - אין אפשרות למנות אותו לתפקיד הבכיר.

בעתירה מובאת גם הודעת הוועד המנהל של רשות השידור לפיה הוא מוקיע כל הטרדה מינית, בין פיזית ובין מילולית מצד מי מעובדי רשות השידור. "אחד בפה ואחד בלב", מגיבים באגודה על ההודעה. "איך ניתן ליישב הוקעה מכל וכל של הטרדה מינית מכל סוג שהוא עם הותרת מר נסטלבאום בתפקידו הבכיר?".

"ברור שלא אני הטרדתי את יגאל רביד אלא הוא זה שהטריד אותי"

ובתוך כך משה נסטלבאום עצמו - שובר שתיקה: אחרי חודשים ארוכים בהם סרב להתייחס בפומבי לתלונות שהגישו נגדו יגאל רביד ורותם אברוצקי, התראיין סטלבאום לעיתון ידיעות אחרונות וטען כי יגאל רביד הוא זה שהטריד מינית אותו ואף ניסה לסחוט אותו. לפני שבועיים טען כי יו"ר הוועד המנהל של רשות השידור, יעקב בורובסקי, פועל על מנת להדיח אותו מהרשות.

בראיון לרז שכניק שיפרסם בסוף השבוע הקרוב במוסף "7 לילות" של ידיעות אחרונות מכחיש נסטלבאום את הטענות. "ברור שלא אני הטרדתי את יגאל רביד אלא הוא זה שהטריד אותי", אמר. "עובדה שנזכר פתאום להתלונן עליי, אחרי שהעברתי אותו מתפקידו (כמגיש מהדורת מוצאי שבת). איפה הוא היה קודם? הוא ניסה לסחוט אותי והציב דרישות שאילו רשות השידור הייתה נענית להן, הוא היה מוכן למשוך את תלונתו ולהגיע להסדר".

באשר לרותם אברוצקי אמר נסטלבאום: "מעולם לא אמרתי לרותם אברוצקי 'אל תפתח לי מטריה בתחת'. הוא האחרון שיכול לטעון להטרדה. צוות צילום שעבד איתו טען שהוא נהג להתפאר באוזניהם על חוויותיו המיניות". את משה נסטלבום מייצג עורך הדין יוסי כהן.

יגאל רביד אמר היום בשיחה עם וואלה! ברנז'ה: "גם אם הוא יחזור מאה פעם על השקרים הללו זה לא יעשה אותם אמת. כפי שקבעו החוקרים וכפי שהחליטה נציבות שירות המדינה - ההטרדה שהחלה לפני שבע שנים לא נפסקה לרגע אחד עד לעצם היום הזה. משפטו של נסטלבאום החל השבוע, אחרי שהצלחנו להוכיח את זה, ולכן הוא מצא עצמו השבוע על דוכן הנאשמים".

רותם אברוצקי מסר בתגובה: "בצר לו, ולאחר ששלל התרגילים הנלוזים שבחסותם ניסה נסטלבאום לבטל את התובענה נגדו לא צלחו, הוא מנסה להסית את הדיון לעבר טענות סרק שקריות, שנבדקו כולן על ידי נציבות שירות המדינה ונמצאו כלא נכונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully