וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות 2 ו-10 פנו לביהמ"ש: הסר את צו איסור הפרסום על הרצח בברנוער

10.6.2013 / 19:12

הפארסה שהתחוללה בשעות האחרונות סביב ההחלטה לעכב את הסרת צו איסור הפרסום - לאחר שפרטי הפרשה כבר פורסמו על ידי המשטרה, הביאה את בכירי חברות החדשות לבית המשפט

הפארסה שהתחוללה בשעות האחרונות הערב (שני) סביב החלטת בית המשפט לעכב את הסרת צו איסור הפרסום על נסיבות פרשת הרצח בברנוער - לאחר שפרטיה כבר פורסמו רשמית על ידי המשטרה, השאירה את מהדורות הערב מובכות. בשעה האחרונה הגיעו בכירי המהדורות לבית המשפט בתל אביב בבקשה לדיון דחוף בנושא.

על פי גורם בכיר בחדשות 2, בסיטואציה התקשורתית שנוצרה, בה כל המידע כבר פורסם ו"נמצא בחוץ", מדובר בהחלטה מביכה ולא אפקטיבית, ולדבריו "זה בדיוק הטיעון שייאמר בפני השופט התורן שידון בבקשה". גם בחברת החדשות של ערוץ 10 זעמו ואמרו כי מדובר "בצעד טיפשי". עם זאת, ההערכה היא כי ככל הנראה צו איסור הפרסום יישאר על כנו, ועל פי הגורמים בשתי חברות החדשות, ההחלטת השופט תדווח על כל משמעיותיה התמוהות.

כלי התקשורת כבר פרסמו

משטרת ישראל התירה אחר הצהריים לפרסום חלק מפרטי חקירת הרצח בבר-נוער – בטרם הוסר צו איסור הפרסום הגורף שהוטל על הפרשה. במסיבת עיתונאים שכינסה המשטרה במשרדי מחוז תל אביב חשפו בכירי המחוז, בהם מפקד המחוז ניצב בנצי סאו, פרטים אודות חלק מהחשודים ואת ההתפתחויות שהובילו לפענוח אירוע הירי, שזעזע את הקהילה הגאה לפני כמעט ארבע שנים, באוגוסט 2009.

המשטרה ביקשה מבית המשפט להסיר את צו איסור הפרסום הגורף מעל מרבית פרטי הפרשה. במקביל, פנו הסנגורים של חלק מהחשודים ששמם אמור היה להתפרסם היום על פי בקשת המשטרה, לבית המשפט וביקשו להשאיר את השמות חסויים. במשטרה היו משוכנעים שמלבד שמות החשודים, פרטי החקירה כפי שהמשטרה שחררה לתקשורת, יותרו לפרסום. ואולם, שופט בית משפט השלום בתל אביב עידו דרויאן לא רק שנענה לבקשת הסנגורים לדחות את פרסום השמות של החשודים עד מחר, אלא אף סירב לבקשת המשטרה לפרסם את פרטי החקירה וגם את פרסום הפרטים דחה עד למחר בצהריים.

כך, נוצר מצב בו כלי התקשורת – ביניהם וואלה! חדשות ומהדורות הפרה פריים בערוצי הטלוויזיה – פרסמו כבר את פרטי החקירה. גם מהדורות הערב כבר תוכננו לעלות עם האייטם הפותח אודות חשיפת הפרשה וכן תואמו ובוצעו ריאיונות עם בכירים בצמרת המשטרה והפרקליטות. אחר שנודע כי בית המשפט דחה את בקשת המשטרה, הוחלט לגנוז את המידע שפורסם בהתאם להחלטת השופט. כלי התקשורת, שפרסמו פרטים אודות השתלשלות האירועים שהובילה לפריצה בחקירה ואודות החשודים עצמם, פעלו מיד להסרתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully